Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er deres barnehage flinke på og holde orden på smokkene? Hva gjør dem hvis en smokk blir borte? I barnehagen til tulla har hun mange ganger gitt tulla noen andre sin smokk, fordi hun ikke husker hvor hun har lagt fra seg tulla sin. Idag måtte jeg reise hjem uten smokk til tulla fordi hun ikke fant noen av de to som tulla skal ha der egentlig. To ganger har tulla hatt fel smokk når jeg/sambo har hentet henne og flere ganger har hun brukt andre sine smokker på dagen. Hva synes dere om dette? Jeg synes det er ille jeg. Spesiellt når dem ikke blir kokte imellom. Og spesiellt når det er fire barn i barnehagen nå, og en har vært innlagt med lungebetennelse, en har hatt "nesten lungebetennelse" og en har hatt førl hoste, og tulla har hoste nå. Kanskje burde holde smokkene i rett munn da??
Blue Lady Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Alle barna som bruker smokk har en smokkekopp i hylla su der den legges etter soving. De bruker den kun da, så da er det rimelig lett å ha kontroll egentlig. Det har skjedd en gang at den ble borte, da måtte Lucas sove uten (det hadde vist vært et mareritt, hehe), Når de fant den kokte de den og la den på plass. Dette fortalte de meg også, så kunne jeg ta en avgjørelse på om vi ville ta ny smokk til bhg. Det kunne jo være noen av barna hadde suttet på den.
pustpes Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Du får kjøpe smokker med navn på! Eneste måten å holde det i orden. Men ellers får du si at smokken skal ligge på sovestedet hennes og bare brukes når hun skal sove. Da kan det ikke være vanskelig å holde orden på de. Du kan jo bare tenke deg hygienen på det smokekstyret, ville du lånt tannbørsten til en kollega fordi du hadde mistet din egen børste? (bare et eksempel på sammenligning)
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 I den bhg som jeg jobber har vi på småbarnsavdelingen 15 små, og vi har 13 som bruker smokk. Vi har gitt beskjed til alle foreldrene at det er smart med navn. Og dersom vi finner en smokk som det ikke er navn på, og ikke ligger i en av hyllene koker vi disse, og har dem som reserve eller at foreldrene kan ta en titt og se om de finner en de savner. Dette har derfor ikke vært noe problem hos oss. Jeg forstår at du blir fortvilt når det har vært mye sykdom på avdelingen, og du kan kanskje gi beskjed til personalet om din bekymring:)
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2007 Hva hjelper det og merke noe som hellst når barnehage damen ikke klarer og huske hvor hun har lagt det fra seg? Og tulla får lov til og bruke smokken utover sovning også hvis hun vil, for hun er bare 10.5 mnd og skjønner ikke helt hva som skjer hvis vi tar den fra henne liksom. Dem har en egen plass hver seg, men ting blir jo aldrig lagt der. Kan jo også si at det er familiebarnehage og bare fire barn, så burde jo ikke være sååå vanskelig og holde orden..
Carnivale Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Smokken er merket, og ligger i skapet hennes. Brukes kun når hun skla sove, eller om hun er veldig trist og lei for noe. Har aldri opplevd at den har vært på vidvanke!
Mamma til to skjønne gutter Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Dette hadde jeg tatt opp med styer eller pedleder som har ansvar. Det virker ikke som om dama har kontroll når hun ikke vet hvor hun legger en smokk engang. Dette hadde jeg aldri akseptert som mor. Jeg forstår at det ikke er enkelt for en 10,5 mnd gammel å forstå at smokken bare hører til når en sover, men dama må jo få seg en god rutine på det hun driver på med, om det så bare er en smokk
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Mye frustrasjon i dag vennen Ja, det er sløvt av damen. Her slipper jeg å merke tåteflaskene fordi dagmamman har en egen hylle til hvert barn + at ingen bruker samme tåteflaske. Hun har tilsammen fire barn å passe på hun også og det går supert. Ingen bruker den andres flaske, sånn til sammenligning. Men snuppa di trives vel ellers i bhg håper jeg? Håper det hjelper med en prat da. Klem
BettyBoob Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 mini har smokk med lenke festet til sovekluten sin i bhg aldri blitt borte!
Himmel og hav Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Hvis jenta di får lov å ha smokken når hun er våken så kan det vel tenkes at hun krabber rundt med den og legger den fra seg hist og her? Er ikke sikkert at det er damas feil hele tida...
løvsteika Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Ehhe..TULLA du!? (Sorry, bare MÅTTE;))
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2007 Jo da hun virker som hun trives ganske greit ellers. Men vi skal be og få bli overflyttet til annen barnehage fort det blir ledig plass. Les den siste tråden min du. Venter på og få en samtale imorgen fra hun som har hand om barnehage opptakene i kommunen.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Høres lurt ut det, skjønner deg godt. Kanskje du kunne fått plass i den koselige barnehagen oppe ved bommen (solkroken eller noe sånt tror jeg den heter).
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #15 Skrevet 6. desember 2007 Nei greit at den kan bli borte. Men da er det bedre og si det til meg at den er blitt borte så jeg kan ta med en ny. Isteden for og gi noen andre sine smokker til tulla.
Babyfacepsycho Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #16 Skrevet 6. desember 2007 Vedbommen hvor? Nå er jeg ikke helt med. Du har ikke msn lett tilgjengelig da? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå