Gå til innhold

noen advokater/jurister her.. evt jusstudenter:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

skal snart begynne på jusstudiet, og hører fra så mange at det er et veldig karakterpress på studiet, og vet at arbeidsmarkedet derute er hardt.. lurer derfor på hvordan deres erfaringer er ang jobb og barn er jeg? føler dere at dere "taper" i forhold til de andre ved å få barn?? litt dumt formulert, men men..hehe...

og studenter?erfaringer med å få barn underveis i studiet???

kjempe takknemlig for svar..:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er verken jurist eller jus-student, men søsteren min går siste året på jus, og er gravid med termin i april. Hun ville normalt vært ferdig nå til jul, men pga. graviditeten har hun valgt å utsette masteroppgaven slik at hun får støtte også til neste år. Hadde hun gjort seg ferdig nå, ville hun jo fått engangsstønad, og lite og ingenting ved siden av. Så sånn sett fungerer det jo helt lik på jus som på andre studier. Ang. karakterpress så er det vel veldig avhengig av hvilke fremtidsplaner du har; skal du inn som advokat i de største byråene må du nok gå for kun toppkarakterer, men som jurist har man jo mange andre muligheter og..

Skrevet

he he he kan ikke svare på noe av det du lurer på... Men så fort jeg så overskriften forsto jeg at jeg er besatt av julen. Jeg var sikker på det sto advent/julenisser... he he...

Skrevet

Hei,

Jeg er advokat. Du har nok rett i at det er karakterpress på studiet, men alt kommer an på hvilke ambisjoner du har for hva du vil jobbe med i etterkant. Ønsker du å bli advokat, er karakterkravet høyt, ønsker du primært å jobbe i det offentlige kan du komme unna med mindre gode karakterer.