Gå til innhold

Utflod

Rebekka82FØDEKLAR:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her inne som kan gi meg et fasit svar på hvordan utfloden skal være i svangerskapet? Har masse gulaktig utflod i trusa eller truseinnlegget, men når jeg tar litt av det på fingeren så er det blankt. Mulig det blir gult i kontakt med tøy/ truseinnlegg? Men blir litt skremt da jeg leser her at normal utflod er hvit, og gul er et tegn på infeksjon??

Klør og svir gjør det også. Men det har det bare gjort de tre siste dagene, etter at jeg hadde sex med sambo. Det var første gang på sju uker vi hadde samleie. Kan det bli infeksjon av samleie? Kan det være at jeg reagerer på bakterie floraen hans siden vi har vært så lenge "uten" hverandre"? Noen som vet? Trodde kanskje det var sopp, men har smurt med litt canesten, og det ble ikke bedre. Skal på ul hos gyn i morgen. Må vel få hun til å ta noen prøver. Ikke lenge siden jeg var der sist og tok bakterie prøver, men. Er ekstra engstelig for infeksjon med påfølgende vannavgang, da jeg har opplevd det før. Men skal ikke la dette bli et tema her. Er snart 16 uker nå. Noen som aner hva dette kan være, og om jeg har grunn til bekymring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Så lenge det klør og svir tror jeg det er stor sjanse for at du har soppinfeksjon. Utfloden blir også ofte litt kornete når man har sopp. Jeg får ekstra mye, pluss at den ser litt rar ut, og er litt tykkere i konsistensen.

Fort gjort å få når man er gravid, så tror ikke du reagerer på bakteriefloraen til samboeren din. Hjelper som regel ikke å smøre litt canesten en gang, du bør følge opp med en kur, slik at du blir helt kvitt det og det ikke kommer tilbake igjen. Kjøp en kur med en sånn vaginal pille, så går det som regel over på et par dager. Evt vask deg ofte, med klut og vann, og smør på med canesten hver gang. Skift truseinnlegg ofte og luft når du har mulighet.

Husk at når du er gravid skal du ikke bruke applikatoren på vaginalpillen, bare før den inn med hånden :)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...