Ett_øyelokk.... Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 De skal være tykke, porøse og myke inni. Hadde en god oppskrift fra et slikt "melange" oppskrifthefte, men finner det ikke igjen. Vil du dele din beste oppskrift? Tar gjerne imot ander julekake oppskrifter også... På forhånd takk!!
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Det heftet har jeg: 75 g melange, smeltet 350 g sukker 2 dl vann 3 ts hornsalt ca 500 g hvetemel mel til utbaking 175 grader i ca 9 min. Fremgangsmåten kan du sikkert? Er denne god altså?
Ett_øyelokk.... Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2007 Fikk veldig mye skryt av dem.. Lagde dem i fjor. Fremgangsmåten er vel at smør smeltes og blades med melk. Og så røre det tørre sammen og kan deigen veldig godt.. Hvor lenge skal deigen stå i kjøleskapet da?
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Står: Bland sukker,smeltet smør og vann og sikt i det tørre. Rør jevn og sett i kjøleskap natta over. Hmmm, kanskje jeg må bake ett slag til da...
ToPrinsesser<3 Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 375 gr sukker 0,75 dl vann 12,5 gr hjortesalt 1/2 ss smeltet smør 1/2 kg hvetemel Alt blandes Stekes på 180g i ca 8 min
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå