Gå til innhold

Er ikke mus i flertall......


Anbefalte innlegg

Skrevet

mice?? Og ikke mouses? Datteren min skal ha diktat i morgen og der står det mouses..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hahaha, mouses er nå feil vil eg tru. Det skal vera mice

Skrevet

Er dette noe en engelsklærer har skrevet????

Skremmende.

Skrevet

he he, hadde det stått mooses hadde det blitt elger i flertall....

 

Skrevet

Men husk at det er maaange lærere i barneskolen som blir satt til å undervise i engelsk selv om de ikke har hatt ett minutt engelskundervisning på lærerhøyskolen. For der er engelsk nemlig tilvalg. Det er kanskje ingen unnskyldning, og man burde sikkert kunne slikt, men jeg syns man får la en slik feil passere uten å lage noe stort ut av det. Allikevel syns jeg det er på sin plass at læreren blir gjort oppmerksom på feilen.

Skrevet

Jepp, læreren har skrevet engelske ord i entall og flertall som de skal øve på. Og der har hun skrevet mouse / mouses.

Det er derfor jeg blir litt engstelig ja...

 

Skrevet

Da hadde jeg skrevet med en liten lapp til denne læreren.

Skrevet

Da finner du en rød penn, markerer feilen og sender den tilbake til henne med karakteren Lg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...