Gå til innhold

våkner når jeg legger han i senga...

Anbefalte innlegg

Skrevet

han kan vær i dyp søvn,men med en gang jeg legger han i senga våkner han....ganske slitsomt,han kan ikke legges når han er våken heller for da bare hylskriker han...noen som har tips?varmer opp senga hver dag med varmeflaske å...han er forresten litt over 3 mnd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da er vi i samme båt, sönnen min er 3 måneder og oppförer seg helt likt som sönnen din! har dessverre ingen tips, men vil gjerne höre om noen som har...

Skrevet

Kjøp en liten lettbag. En sånn myk en som ikke veier noen ting.

Legg han ned i den, og byss han i søvn. Så legger du bare ned hele bagen med ungen i.

Funket kjempebra her. Og det er dobbelt glede siden jeg brukte det som første steg mot å sovne selv. Jeg bysset henne mindre og mindre, helt til hun kunne legges i våken tilstand.

Bysset henne til hun var rolig, og la så ned bagen. Begyndte hun å skrike så tok jeg henne opp og bysset (løftet da opp hele bagen, ikke bare ungen), men bare til hun sluttet å skrike. Jeg la henne ned med en gang hun ble rolig. Og sånn fortsatte jeg til hun sov. ETterhbvert ble byssingen borte, og hun sovnet fint selv når jeg la henne ned i bagen.

Skrevet

Bare lurer på hva vi gjør når hun er blitt 8 mnd, nesten 10 kg og vokste ut av bagen long time ago;-) Kjøper en ny større bag? For det var JAGGU lurt!!! Sliter litt med det samme selv. Vil sove hos oss, hun(L)

Skrevet

Tuva gjorde det samme ein periode, då ho var 4 månadar. Me måtte gjerne bysse i eit par timer. Innimellom så kunne me sitte i sofaen og ho sov på brystet, men ho våkna om me la ho fra oss. Så plutselig så gjekk det berre over. No er ho 5,5mnd og nokre gangar så kan me legga ho "våken" (svært trøtt tilstand) og andre ganger så bysser me i ti minutt. Ho kan våkne til litt i det me legg ho ned, men så smiler ho litt og lukker auga.

Skrevet

huff da ...stakkars hørtes slitsomt ut.

De liker og ha det litt lunt og godt rundt seg...Du har sikkert gjort det allerede....men vi har en bamse og et lite teppe som vi ruller slik at hun ligger i en "firkant" med nære ting rundt seg. Koseteppe er et must...Snuppa sove best når det ikke er for varmt - men tør ikke sette opp vindu pga trekk

Når vi legger henne i senga , blir hun litt urolig og tenker sikkert: "Sove?? nå??

men jeg prøver og synge litt for henne og rugge på senga. Har også latt et bittelite lys stå på et stykke unna.

Skrevet

Hadde akkuratt det samme problemet fra mi va ganske lita frem til hu nærma seg 6 mnd. Då bestemte eg meg for at det ikkje kunne fortsette. Før måtte eg vente til hu sovna på puppen, eller når eg byssa henne, så måtte eg heilt forsiktig legge henne i sengo uten ein lyd. Men hu våkna som oftast av det og då begynte hu å skrika. Eg snakka med HS og hu kom med råd at barnet måtte lære å sovne selv i senga si uten hjelp. Så då begynte eg med faste rutiner at når eg hadde gitt henne mat gikk eg rett å la henne. Passa på at hu ikkje sovna før hu va i sengo. Det blei litt skriking dei første dagane, å det va vanskelig å sitta å hørra på. Gikk inn med noen minutters mellomrom og sa til henne at egt va her å kyssa henne på pannen. Tok henne alri opp. Hu sovna alltid etter ei stund og fra gong te gong så blei det bedre.

Det va tungt ei stund når eg begynte med detta. Men nå har det blitt så lett å legga henne at det va absolutt verdt det. Aldri skriking nå lenger og hu legge seg tidlig kvar kveld. :) Lykke te..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...