Gå til innhold

2 årskontroll og SATS- skreening av 2 åringens språk....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk innkalling til 2 årskontroll, og ett skjema med massse ord som vi skulle krysse av dersom jenta bruker disse ordene.,

Vi kan krysse av ALLE ordene. Og hun snakker lange lange setninger.

Hun synger bla HELE teksten til Bjørnen Sover.

I dag sa hun " Husker du, fikk kake farmor, å middag å".....

Og så sa hun " Hente faten pappa, Lise lyst å dekke på bordet" Altså hun ville hente fatet til pappa, hun har lyst å hjelpe å dekke bordet............

Er hun veldig flink for å straks fylle 2 år?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes hun kan mye da ja:) Sønnen min kan omtrent ingenting i forhold, og han blir to år i januar..

Skrevet

da kan hun en del ja, men jenter er ofte tidlige ute med språket :) gutten min på straks 21 mnd sier ikke stort i forhold iallfall! jeg begynte å snakke da jeg var 10 mnd, var på lege kontroll og sa "hadet mannen"..han holdt på å dette av stolen stakkars...! hehe...

men mini skjønner omtrent alt jeg sier til ham da, så er ikke bekymret - det kommer når det kommer!

Skrevet

Har en gutt som blir 2 neste uke. Han kan mange ord, lange setninger. Han er og begynt å "huske" ting. I går var vi og handlet, der var det en stor nisse. Han var borte og tok nissen i hånden, sa god dag nisse og hade nisse. I dag sa han jeg handle, god dag nisse og hade nisse. Synger ikke, men spør om jeg kan synge bæ lam ull, hehe.

Tror ikke de er veldig tidlig ute, de er veldig ulike i den alderen.

Skrevet

Mi fyller 2 om en mnd. Har snakka i setninger lenge. Synger mange sanger og prater bra, rett og slett.

Kjenner flere med 2åringer som snakker bra, og de som knapt sier mamma. De er svært forskjellige disse små. Du har ei som er ganske tidlig ute, men ikke noe oppsiktsvekkende tidlig likevel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...