Gå til innhold

Osteopat eller manuellterapaut...? Favorittside/flatt bakhode

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har en favorittside og har fått henvisning fra fysio til manuellterapaut. MEN jeg har fra før en time hos en osteopat. Skal jeg avlyse timen hos osteopaten tro? Det er jo en viss fare for overbehandling her.

Er det noen som vet hvordan en osteopat jobber ifht. en manuellterapaut. Jobber begge mot å få babyen til å ligge på begge sider OG få rettet opp flatt bakhode?

Er litt i tvil nå hva jeg skal gjøre. Vet at fysio ikke har gitt noe fremgang.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har veldig god erfaring med manuellterapeut, så jeg vil anbefale det.

Lillegutt hadde også en favorittside, og etter 3 ganger så er det mye bedre. Merket stor bedring etter bare en gang også.

Er det bra med deg og din lillegutt,Maja Mor? :o)

Skrevet

Har ingen anelse kva osteopat er, men har veldig god erfaring med manuellterapeut. Dei går som oftast djupare til verks enn bare å behandle og gir gode forebyggande opplegg.

Skrevet

Hei Alba!

Jo, vi har det bra. Må bare først gi deg litt sladder fra Bli Gravid. Titter innom av og til for å se hvordan det går med dem der. Og sist gang var det nye ting på gang. Husker du Sussa_85? Hun er gravid nå. 6 uker på vei, hvis jeg ikke husker feil. Hun prøvde jo en stund med første samboeren, men det er visst en ny en nå...

Vi sliter da med Lillegutt's favorittside, men da tar jeg den timen hos manuellterapaut, så får vi også svar på om det er en låsning i nakken. Håper han får en mer flatterende hodeform ;-)

Ellers så har han desverre fått eksem, det er ikke så bra :-( Har så vondt av han.

Syntes det er slitsomt med 2 alene, er veldig trøtt og bare det å handle mat har blitt et ork. Men vi koser oss mye, er så inderlig glad for at jeg har fått han, han er så nydelig!!

Har dere det bra?

Skrevet

Har god erfaring med osteopat. Nevøen min var "skeiv i hodet" og også skikkelig grinete og han fikk god hjelp etter få behandlinger. Vi har også brukt osteopat til vårt barn, og fått god hjelp (for vår del hadde det holdt med ei behandling.

En osteopat er, såvidt jeg har forstått, enten utdannet fysioterapeut eller lege før osteopatutdannelsen.

Teorien går ut på at hvis du har vondt i kneet, så kan grunnen sitte i hoftene (hele kroppen henger sammen) Første time gikk de gjennom hvordan fødslen hadde vært: Har den vært hard eller rask, kan knoklene til babyen ha kommet i en feilstilling som de retter på (slik jeg forstod det)

Skrevet

Hmmm, er fortsatt i tvil her.

Men Odine; ble hodeformen bedre etter behandling hos osteopat, eller må det bare "gå sin gang"....la naturen ordne opp i det liksom?

Skrevet

Det vet jeg ikke sikkert, men jeg tror det hjalp ganske fort på nevøen min, med max 3 behandlinger (veldig tøff fødsel som endte med at han ble tatt med tang), men han var ikke veldig skeiv, hvis jeg husker rett.

Osteopaten fjerner grunnen til at babyen har favorittside, og dermed skulle jeg tro at naturens gang etter det går ganske raskt.

Hvis du ringer og spør din lokale osteopat, så kan denne svare på hvor rask bedring man kan regne med.

Skrevet

Hei ville bare svare på denne. Mine tvillinger hadde hver sin favorittside, mot hverandre, og de ble bestandig lagt på samme plass, tv1 til venstre og tv2 til høyre. De var skikkelig skeiv i hodet. Så byttet jeg plass på de, og prøvde hele tiden og stimulere de fra den andre siden, og nå er det rettet opp. Så vi slapp prof.behandling. Vet jo ikke om det funker på enlinger men det kan jo være verdt å prøve. Er jo noe av det samme som blir brukt i prof. behandling, stimulering fra den andre siden.

Skrevet

Å, det er så gøy når slitere endelig lykkes :-D

Husker godt henne, ja.

Håper dere får like god hjelp hos manuellterapeuten som vi har fått.

Lykke til!!

Stakkar liten som har fått eksem da...

Huff...klør det mon tro?

Er det kremer og salver som hjelper?

Kan tenke meg det er veldig krevende å være alene til 2..

Etterhvert som han blir eldre så får du forhåpentligvis mer av nattesøvnen tilbake ihvertfall. Det hjelper MYE!

Husk; ta i mot hjelp når familie og venner tilbyr det!

Bra med oss!

Lillegutt er 1/2 år om 2 dager!!

Utrolig å tenke på at han er blitt så stor, og at jeg har vært mamma så lenge allerede. Hehe..

Skrevet

En osteopat er helt ubrukelig etter min mening. Han brukte 7 ganger på å fikse den lille knotten min (dum så jeg var så gikk jeg flere ganger). Han greide ikke det som en manuellterapaut fikset på 1 gang. Første gangen vi gikk til osteopat, gjorde han det klart at dersom det ikke var noen han kunne fikse så ville han si i fra. Du skulle nå tru at han hadde nok utdannelse til å kjenne at det var en låsning i nakken som var problemet og ikke nervene. Fy skam han....noen er bare ute etter penger!!

Skrevet

Jepp, jeg får snakke med dem og høre. Spennende er det. Må i allefall finne ut av om det er snakk om låsning i nakken, da har han jo ikke forusetning for å ligge på den andre siden.....

Har time hos begge til uka, får se hva slags behandling det blir på lillegutt :-)

Skrevet

Easton; Vi har stimulert han over til den andre siden i snart 3 mnd, så det hjelper ikke oss.

Må nok ha en proff inn her, men mange ting tyder på at han har en låsning i nakken. Men takk for innspill :-)

Skrevet

Sønnen min har vært hos manuell terapeut for å låse opp låsninger i rygg, nakke og bekken. Disse låsningene gjorde at han lå kun på en side med hodet, som ble veldig flatt på en side. Etter å ha vært hos manuell terapeut har han gått til osteopat for å rette opp hodet. Osteopaten fikser ikke låsningene, men det flate hodet. Jeg anbefaler begge deler.

Skrevet

Må bare nevne at det var manuell terapeuten som anbefalte osteopat.

Skrevet

Takk, superdupermor, det er jo akkurat slik som jeg har tenkt det. Manuellsaken tar nakken, og ostemannen tar det flate hodet! Så får vi bare håpe at alt ordner seg :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...