Gå til innhold

Lillegutt datt bakover=( *blir så sint på meg selv*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt satt på gulvet og lekte, han er 9 mnd. Så datt han bakover å slo hode i flisene=( Var heldigvis ikke langt han datt, å han gråt med en gang, eller det tok noen sekunder å så begynte han å hyle. Men han roet seg fort. Vet at det er et sunnhetstegn at dem gråter med en gang=)

Snakket med legevakten, de sa at mest sannsynlig så gikk det kjempebra. Det var jo ikke lange fallet. Men at jeg skulle se etter oppkast å trøtther. Men det er jo ikke så lett midt i leggetiden..=/ Men jeg skulle vekke han et par ganger i natt da, sånn for sikkerhetsskyld..

Huff.. Hater når han slår seg, jeg føler meg så skyldig, hvorfor rakk jeg ikke ta han i mot?? Får så vondt i mammahjertet..

Vet jo at når han blir mer aktiv, begynner å reise seg osv. så blir det sikkert fler knall og fall da.. *gruer meg*

Måtte bare skrive det ned.. Føler meg så fæl..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ikke være sinna på deg selv og føle deg fæl, for det er du ikke! Jeg forstår at du blir lei deg når gutten din slår seg, vi vil jo helst at de skal ha det fint og godt hele tiden. Men barn har så mye å utforske og lære seg, og da hører det med mange knall og fall på veien. Jobben vår er å hindre de store, farlige ulykkene. De små, uskyldige må barna igjennom for å lære og utvikle seg. Da er jobben vår å være der, trøste og blåse på, kose og klemme til det blir bra igjen. På den måten blir de små sterke og trygge. Prøv å kjenne inni mammahjertet ditt at du gjør en god jobb og at lillegutt har det bra, selvom han falt og slo seg i dag. For du var jo der og hjalp han og trøstet.

Skrevet

Jeg er så livredd for hjernrystelse. Hvertfall nå når det er natt å jeg ikke får observert han ordentlig..

Men tusen hjertelig takk for et fint svar og gode ord=D Det gjorde godt!

Skrevet

Huff, kjære deg, det går nok så bra skal du se! Kjenner følelsen, den er vond, men jeg tror du bare skal ta det helt med ro.

Disse små tåler mer enn vi tror. Og heldigvis for det, for det er mye de skal lære og utforske, så det blir ganske mange flere knall og fall etter hvert.

Ikke ta det så hardt, det var ikke så lange fallet, og at du ikke rakk å ta han imot er jo helt forståelig. Du kan jo ikke sitte hos han hele tiden, det går ikke. Dessuten, det er jo sånn han lærer!

I morgen skal du se han er blid og glad, og absolutt ingen skade skjedd! :)

Skrevet

Tusen takk for fint svar=) Han smilte ikke lenge etterpå også, så regner med at det har gått veldig bra=D

Skrevet

Det der er ingenting!!

Min sønn har : Ramla ned fra stolen sin på kjøkkenet og i gulvet (flisgulv) Spist et blad fra en giftig plante, åpnet julekalender og spist sjokoladen, satt på gulvet skulle begynne å krype, men stuka ansiktet i gulvet, begynte da å blø noe helt forferdelig!! Han blir 10mnd...

Han er VELDIG VELDIG aktiv og tidlig ute med ting da. Har gått rundt bordet i 2 mnd minst nå..

Det kommer til å bli en hel rekke av knall og fall

Alle idene hans har han kommet uskadet fra=)

Skrevet

Det skal mere til for å få hjernerystelse.....trenger ikke være bekymra.

Skrevet

Bra alt har gått bra med lille gutten din da! Det hjelper jo å høre at dem tåler en del..

Men allikevel, selv om andre har fælere episoder med sine små, så får jeg en ekkel følelse når lillegutt slår seg. Selv om det bare er litt, å at jeg sikkert overreagerer. Det er ikke noe moro når dem slår seg, uansett..

Har jo også hørt om babyer som har falt ned fra stellebordet å ned på flisene, å det går jo som regel bra. Tror faktisk aldri at jeg har hørt noe annet.

Men jeg har roa meg litt ned nå da.. Men kommer nok til å vekke han i natt fordet..

Takk for svar=)

Skrevet

Sønnen til søsteren min fikk en fotball i hode når han var 4 mnd og det gikk bra.Sønnen min har falt ut av sengen min 2 ganger ,sist fikk han et kutt i strengen i overleppa og den verandaleppa ,men det gikk bra.

Men jeg vet hvordan du har det nå,men det går over

Trøste klem ...

Skrevet

Uff, jeg SNUBLA med lillejenta mi i baggen sin, så hun ramla ut og ned på flisene under peisen...!! Hun var bare noen uker gammel, og i tillegg en bitteliten baby, så jeg fikk helt PANIKK... Snubla i mannen min sitt Ikea-prosjekt på gulvet... Var sikker på at hun hadde fått hjerneskade...

Uansett, det gikk fint den gangen, og da vi dro fra legevakten, sa legen "dere kommer nok til å tilbringe en del tid her"!! Hehehe... Men har aldri turt å si det til noen :-( Følte meg som en forferdelig mor. Var helt kvalm hele natten.

Skrevet

Huff.. Godt det har gått bra med barna! Ja, de tåler nok en god del.. Men det er bare så fælt når det først skjer, man tenker jo det værste med en gang. Å selv om det har gått bra med andre, så er ikke det så lett å tenke på akkurat da..

Jeg kjenner følelsen. Men les noen av de andre svarene jeg fikk. Det hjalp godt!

Det gikk i allefall bra med gutten min i natt=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...