Gå til innhold

Et lite spm til dere som har flaskebarn..


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lenge holdt dere på med koking av flaskene? Tulla mi er nå 8 1/2 mnd gammel (6 1/2mnd korrigert). Hun har jo begynt å putte alt hun kommer over i munnen, så jeg bare lurte på om det fortsatt er nødvendig å koke flaskene? De blir jo vasket godt i varmt vann...

 

Hva gjør dere???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan trygt slutte nå, jeg holdt på til vesla var 5 mnd og syntes det var greit. De får en runde i maskinen på 65 grader, det holder lenge.

Skrevet

gutten min er 5 måneder. Vasker flasker og smokker i oppvaskemaskinen eller for hånd, og så koker jeg smokker og flasketuter sånn innimellom. Gutten min spiser på alt og putter absolut alt i munnen likevel.. Må bare passe på å ta knekken på meklebakterier..

Skrevet

Sluttet med det når gutten vår var 3 mnd jeg. Er så frisk atte:)

Skrevet

Sluttet med det da jenta var rundt 5mnd. Kjører de i oppvaskmaskinen på 70 grader.

Skrevet

sluttet med det når han var tre måneder.. vasker dem godt i varmt vann og skyller dem godt i kaldt vann etterpå..

Skrevet

Koker bare når jeg vet at det burde bli kokt. Sluttet rundt 4-5 mnd. Er vel egentlig bare bra med litt bakterier og, slik at barnet får bygge opp imunforsvar. Men det finnes grenser! :)

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...