Frk. Vable Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 februar eller mars, var det ikke det??
☆Anonymia☆ Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 jeg har blitt lært han ble født på julaften men etter hva jeg har hørt i ettertid ble han faktisk født mange mnd før ...
Frk. Vable Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Grunnen for at kirken sier det var julaften var vel noe sånt som at den dagen var allerede i bruk av hedningene som feiret Solguden (eller noe), så da ble det lettere å ta den dagen og feire blant kristne også. Så virket "feiringen" mer kristen... Noe sånt...
Libido- Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2007 Han ble født under lammesesongen.. og den er hvertfall ikke i jula =)
Gjest ->>- Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Har blitt lært alt fra på julaften til aldri i det hele tatt. Historikere er mildt sagt uenige, men de fleste heller vel mot at årstiden er feil og at han ble født noen år før religionen mener. Jeg tror ingenting om når duden ble født, men anser sjansen for at det var på julaften til å være ca 1/365.
Odine! Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 I følge en "nerd" på jobben, var det i august. Og det var ikke i år 0, en eller annen munk, kanskje flere, har regnet feil. Tror kanskje han ble født for mer enn 2007 år siden. Synes egentlig ikke det spiller så stor rolle. :-)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 De hadde vel ikke vår kalender eller tidsregning på den tida denne Jesus blei født...altså i tilfelle han blei født da! Har hørt 17. april i år -6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå