Kamsen Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 (La opprinnelig inn dette innlegget i 1. trimester-gjengen, hvor jeg enn så lenge hører til - men skriver det også her blant dere som har vært igjennom dette:) Hei, Jeg er nå omtrent 10+2 uker på vei og naturlig nok veldig, veldig glad (selv om jeg ikke helt har skjønt at jeg er gravid ennå til tross for å ha visst om det i seks uker...). For et par uker siden var jeg på min andre legetime og neste gang jeg skal noe slik er ultralyden 28. januar. Føler at dette er veldig lang tid å vente. Hva synes dere? Er jo veldig nysgjerrig på "alt der inne", men vil ikke være "pysete" løpe på unødvendige private ultralyder i tide og utide (uten å mene og tråkke noen på tærne her, altså!). Noen synspunkter? Hvordan smøre seg med tålmodighet?! K
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Det er bare å smøre seg med tålmodighet. Det er slik svangerskapskontrollene er lagt opp her i landet. Du har allerede vært til kontroll en gang mer enn normalen. Friske, gravide kvinner får som hovedregel tilbud om 8 kontroller, ultralyd inkludert. Disse kontrollene er omtrent slik fordelt utover svangerskapet: 1. kontroll; uke 8-12 2. ultralydkontroll; uke 17-19 3. kontroll; uke 24 4. kontroll; uke 28 5. kontroll; uke 32 6. kontroll; uke 36 7. kontroll; uke 38 8. kontroll; uke 40 Ønsker deg lykke til med svangerskapet ditt!
Habiba Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 det står at denne listen er veldig individuel,så føler du at di trenger en mellom så er det bar og bestille en lege time...di sier ikke nei
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Om du allerede har hatt to timer og kun er i uke 10+2 har du allerede hatt en elle to mer enn de fleste. Det vanligste er å ha første kontroll i uke 10-13-
Mamma til 2 prinser:) Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Jeg tenkte akkurat som deg..hadde bar en jeg da når jeg var 9-10 uker på vei men så var det ikke mer før ultralyden i uke 18!Syns dette var alt for lenge så bestillte en time hos jordmor jeg da,fikk høre hjertelyd åsånn der og syns det var veldig koselig:)Bare et forslag...
Fullrulle86 Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 jeg går til kontroll hver 4-5 uke til legen jeg:o) ingen spes. grunn bare den måten legen min praktiserer med gravide:o) syns det er veldig greit jeg! er glad det ikke er lenger mellom hver gang.
Anonym bruker Skrevet 7. desember 2007 #7 Skrevet 7. desember 2007 I Tromsø kan du risikere å måtte vente enda lengre. Sykehuset her tar ultralyd uke 18-20, så jeg kommer til å være 19+5 på min andre kontroll!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå