Gå til innhold

Har dere funnet navn til nurkene i magen da jenter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper vi finner et snart, er ikke helt enig på navnefronten.. Har tenkt på Arian eller Aron:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aron er kult :o)

Her blir det Vårin. Hvis det alikevel skulle vise seg å være gutt så har vi valgt Balder :o)

En er aldri 100% sikker, så bets å sørget for både gutte og jentenavn.

Skrevet

Her blir det Noah eller Hannah :)

Skrevet

etter mye diskusjoner har vi kommet frem til odin leander:) satser på at det passer til småen, men vet jo aldri;)

Skrevet

Ja, vi fant navn ganske tidlig. Hadde både gutte og jentenavn klart før den ordinære UL. Vi venter ei jente, hun får et gammelt norskt navn. (Vil ikke ta sjansen på å gjøre det "in" ved å skrive det her,...;) )

Skrevet

Her blir det en liten Loke Alexander, eller Carmen Angelica :)

Og skulle ikke de passe, har vi Lucas Sebastian eller Nerine Angelica !

Skrevet

Hei, venter en lillemann, og vi er litt usikre enda til vi har møtt han, men blir kanskje en Tobias:) liker noa og amandus og,mens samboer liker kasper...litt søte kardemommeby navn med andre ord...litt usikker på om bør ha dobbelt navn når vi kommer til å bruke begges etternavn..eller om skal oppkalle..vanskelig med guttenavn, jentenavn visste jeg med en gang:)

Skrevet

Nikolay skal gutten vår hete:=)

Hvis det hadde blitt jente,hvis det blir jente neste gang blir det Anna kathleen

Skrevet

Litt lysten på Antony, kunne gjeerne tenke meg å kalle han opp igjen etter farfar eller oldefar, men søren for noen navn de valgte før. Oddmund og Thorvald! hehe:) så blir nok ikke det, selvom jeg mest av alt ville kalt opp sønnen min etter noen som betyr mye for meg i familien.

Skrevet

Åh....vi var ganske bestemt på Amandus forrige gang, men der skal jeg si at familien ødela alt sammen. De synes det var så stygt :o(

Ble utrolig lei meg pga dette. Men uansett fikk vi jente, så da slapp vi å tenke mer på den saken.

Synes Amandus er kjempefint :o)

Skrevet

Vår lillegutt skal hete Brage:-)

Skrevet

Her blir det Emma!

Skrevet

Hun skal hete Tiril :)

Skrevet

Her er det vist en liten frøken, tror hun skal hete Lilja Elise. :-)

Skulle det vise seg at de tok feil på begge ultralydene, og det er en gutt alikavel, så skal han hete Niklas. :-)

Skrevet

vi er ganske sikkre på at vi får en jente og hun skal hete Dina Maréne. oppkalt etter oldemor på mors side og bestemor på fars side. hvis det blir gutt (veldig liten sannsynlighet for det) skal han hete Hector.

Skrevet

Merkelig egentlig... Har to barn fra før, og tenkte på noe litt uvanlig og gammelt til dem, som sistgang jeg ønsket oppkalling etter min oldefar. Tilfeldigvis og heldigvis ble det noe annet, oppkalt etter barnets bestefar istedet - fordi pappa'n motsatte seg mitt førstevalg. MEN nå et par-tre år senere, ser jeg veldig ofte det navnet jeg først hadde tenkt på, hos jevngamle barn - enda så sjeldent jeg syntes det var da. Så man vet slett ikke hvordan pendelen svinger...

Guttenavn som er blitt stadig mer populære på smånurkene rundt om i de senere årene, har vist seg å være navn som jeg alltid KUN har synes passet på grå, kjedelige og eldgamle onkler... Og min datters førstenavn, falt såvisst ikke i bestemødrenes smak, for de så bare for seg gamle tannløse kjerringer som brukte det samme navnet...

Har selv to fornavn, men bruker navn nr.2 bare skriflig (men så blir jeg nesten unik i verden om min navnekombinasjon, det er ganske OK). På skolen var vi på det meste tre jenter med samme fornavn i en klasse med 7 jenter (underlig nok ingen med dette navnet i parallellklassene). Stor skrekk når elever kom til klasserommet med tannlegelapp som sa at "NN" (en av tre mulige) skulle til tannlegen!! Og ganske nedverdigende når en ble kalt ved fornavn + forbokstaven i etternavnet, mens en av de andre fikk beholde "retten" til å tiltales ved bare fornavn.

Noen drodlerier å tenke på for oss som er i ferd med å velge navn til våre nurk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...