Gjest Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Først og fremst, gratulerer til dere alle sammen:-) Jeg har 3 dager til termin og er forferdelig usikker på om jeg skal investere i en bryst/ammepumpe allerede før jeg har født? Noen erfaringer og tanker dere gjerne vil dele? Takk!
Super-Langbein Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Ka være veldig kjekk å ha slik at du kan pumpe deg og ha et lite lager i kjølen/frysen, dersom du skal noe og far eller andre passer barnet. I så fall er det lurt å venne babyen til flaske relativt tidlig. Jeg har brukt min elektriske pumpe veldig mye, men det var hovedsaklig pga. at babyen bodde ved brystet de første mnd`ene( prematur), og babyen fikk mm på flaske nattestid for å ha mere å sove på- søvn til mor og barn. Lykke til med fødselen!
Super-Langbein Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Ps. Kan dessuten bidra til å øke produksjonen, jo mer du ammer/pumper øker vanligvis prod. Med unntak sef.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville ha venta og sett om jeg hadde behov for det først, det er ganske dyrt.Det er jo lett å få tak i om du skulle finne ut at du trenger den. Jeg brukte ikke min før baby var et par måneder og jeg skulle være borte fra den en kveld, da for å få lette spreng. På den annen side, kjøper du nå, og ikke bruker den, får du jo sikkert solgt den på Finn e.l. Lykke til med fødsel:-)
futte (tm) Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Synes det var greit å ha. I begynnelsen er melkeprduksjonen veldig ustabil og jeg endte av og til opp med en sprengfull pupp og mett og sovende baby. Greit å pumpe da for å slippe å risikere betennelse.
beibiblue Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 ville absolutt investert i en pumpe. Jeg måtte sende samboeren min ut for å kjøpe før vi kom hjem fra sykehuset fordi den lille ikke ville ta puppen. Da var det veldig greit å kunne pumpe ut all den melken jeg hadde og gi til henne på andre måter. Har i tillegg et godt lager i frysen som er enkelt å ta ut hvis pappa'n eller andre skal passe henne. =) Lykke til med fødsel=)
samuraibeibi Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Du trenger jo ikke en elektrisk og dyr en. Tror jeg ga i overkant av 400 for min manuelle som jeg har brukt mye og som er helt ok.
Mammapudding Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Jeg syns det er kjempekjekt å ha ei pumpe. Hadde ikke kjøpt før fødselen og da melka kom for fullt fikk jeg så sinnsyk spreng og da var det ut å kjøpe pumpe:) Er veldig greit hvis du vil at noen andre skal kunne gi baby mat så du kan få sove f.eks:) Dessuten er det greit når man skal begynne med grøt, noen typer grøt blandes med morsmelk eller morsmelkerstatning:) Lykke til med fødselen:)
trollmor & trollungene Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Den beste investeringen jeg har gjort! Bruker pumpen fortsatt daglig, og lillegutt er nå 6 mnd. Kjøpte Avent brystpumpe som kan brukes både elektrisk og manuelt. Er ikke fornøyd med den elektriske, synes den "suger" dårlig ift den manuelle.... Lykke til
*Biola* Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Jeg vil anbefale å kjøpe pumpe. Jeg fikk ekstremt såre brystvorter pga ammingen. Når gullet var en uke gammel måtte jeg pumpe ut melk og gi på flaske, siden jeg ikke klarte å amme. Har også brukt pumpen mye i ettertid. Veldig greit å pumpe litt når du har melkespreng! Men på en annen side vet du jo ikke om du trenger pumpe før gullet er ute.. men JEG er glad jeg kjøpte pumpen på forhånd..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå