Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er termindato 40+2 dager eller bare 40 uker? Ble litt forvirret etter å ha vært hos jordmor på helsestasjonen idag. Hun mente termindato var akkurat 40 uker, mens fastlegen min og jordmor på sykehus regner 40+2 dager. Så antall uker+dager blir forskjellig på helsekortet utifra hvem jeg er til kontroll hos... Noen som kan hjelpe meg med dette?
Månestrålen :-) Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har fått beskjed at termindato er 40 + 2 dager.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 I Norge skal svangerskapet regnes som 40 +2. Gå ut fra det fastlegen din og jordmor på sykehuset sier.
molla 29.12 Skrevet 7. desember 2007 #4 Skrevet 7. desember 2007 min termin lørdag om tre uker, men altså er jeg 37 fullgåtte imorgen. men i følge lege og dette forumet var jeg 37 fullgåtte uker igår. altså, ifølge legen vil jeg være 40+2 ved termin.
Gjest Skrevet 7. desember 2007 #5 Skrevet 7. desember 2007 Det er 40+2 som er riktig, jeg er 40 uker på lørdag 15 desember og har termin på mandag 17 desember
Minnie Mom Skrevet 7. desember 2007 #6 Skrevet 7. desember 2007 Tror det er 40+2 som har vært vanlig å bruke, men da vi var på UL på Ullevål brukte de 40 akkurat. Tror det er det WHO bruker, og at Norge etterhvert skal gjøre det også. Men min lege og jordmor bruker 40+2. Men de regner heller ikke helt likt, så det stemmer liksom aldri helt på helsekortet. Ikke blir det likt som her på BIM heller, selv om det også her er 40+2. Har gitt opp å følge med jeg, jeg bruker BIM sin regnemåte og så får babyen komme når den kommer... )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå