Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 min baby har et veldig suttebehov, men nekter å ta smokk. har prøvd mange forskjellige smokken, men nei. noen tips? Kan ikke ha henne liggende på brystet hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Jenta mi nektet også å ta smokk, prøvde massevis av forskjellige typer. Da vi hadde hjemmebesøk av helsesøster hjalp hun oss med dette problemet. Vi hadde prøvd å gi henne smokk når hun viste behov for å sutte og var grinete og trøtt. (Hun var selvsagt ikke sulten da.) Helsesøster ga henne smokken når hun var blid og litt søvnig. Holdt den inne i munnen hennes til "sugemekanismen" startet, og vips, så var snuppa "hekta." Vi hadde altså prøvd å gi henne smokken når hun hadde "feil sinnelag".
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 slet litt med dette vi også. fant til slutt at avent smokk med silikon tutt var den rette for oss... vil bare ha den når han er sulten eller trøtt, men det holder jo i massevis:)
Lilletrille med to jenter Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Et tips kan være å dryppe litt mm, evt sukkervann i munnen, samtidig som du gir babyen smokken. Vil ofte da begynner å suge tak i smokken:)
Lillegutt og jeg Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Min lille gutt tok heller ikke smokken i starten, vi prøvde i alle mulige typer, og holdt nok på et par måneder uten stort hell... Men så fikk jeg tips om å kjøpe smokk en størrelse større, og den smatt rett på plass! Først var det bare AVENT smokken som gjaldt, men nå tar han alle typer. Så min lille 2 måneder gamle baby fikk smokk 4 mnd MAM/6-18 mnd AVENT:) Han bare tygde/spyttet ut smokken i den minste størrelsen, mens den var god å suge på når vi gikk opp en størrelse. Idag er han glad i smokk når han skal sove/kose seg/slappe av. (5 mnd idag)
*mamma'n til*erlend+andrea Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 anbefaler TRØST smokken som du får kjøpt på apoteket, den er helt genial til små babyer som ikke vil ta smokk :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå