MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 jordmora sa at eg kanskje hadde det......men så ble det ikke sagt noe mer om det....
Sussa85 - snart 2? Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 det ikke farlig.. jeg og har det... det vil si at livmora ligger en litt annen vei enn foroverbøyd.. her har du en link som forklarer.. www.pernille.info Her finner du om d:) Eneste jeg tror det kan utgjøre noe forskjell på er at man kanksje bærer babyen litt mer inni seg enn de som har foroverbøyd:) Kos deg med svangerskapet.. det skal jeg ihvertfall gjøre!!.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har det også :-). Legen sa at det betydde bare at jeg bar babyen litt nærmere ryggen og at jeg kanskje ikke kjente så mye aktivitet så fort som de med forovervendt livmor.
Galskapens overhode Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har det. MAn skal visst ha litt mer problemer med å bli gravid, samt at man bærer babyen mer inni seg.. Ikek noe av dette stemmer på meg.. Nå er jeg 28 uker og er bare mage, mage, mage og har vært dte noen uker nå. Ang muligheter for å bli gravid, så har jeg til og med blitt svanger på prevensjon..
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har også bakoverlent livmor (som resten av damene i familien min). Har hørt at vi skal ha lettere/raskere fødsel. Vet ikke om det stemmer, men det stemte hvertfall for meg og mamma. Jeg fødte min første på under 4 timer, og mamma fødte lillesøsteren min (hennes barn nr 2) på under 1 time fra første ri. Min bestemor måtte snu livmoren sin da hun var gravid med tanten min. Hun var visst den første i Norge som tok den operasjonen. Grunnen til det var at hun aborterte så mye. Ellers har ingen i familien min abortert, så kanskje det var noe spesielt med henne?
-Petrine- Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har bakovervendt livmor til vanlig, men når jeg er gravid vipper den forover. Så nå i uke 11 er den som en normal, forovervendt livmor i følge gynekologen. Hadde høye sf mål hele forrige svangerskap, så jeg bar ikke barnet mot ryggen for å si det mildt. Hadde den enorme magen på slutten.
fullrulleihuset Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Fikk beskjed om for mange år siden at jeg har bakovervendt livmor, og at jeg kunne få problemer med å bli gravid. Det har ikke stemt på meg i allefall! Både nr 1 og nr 2 var på plass før vi nesten hadde fått tenkt tanken ;-) Og mage har jeg så til de grader og fikk det ganske tidlig i svangerskapene.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 7. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 7. desember 2007 Tusen takk for alle svarene=)
Ane med lillegutt Skrevet 7. desember 2007 #9 Skrevet 7. desember 2007 Ser det er mange av der som har bakovervendt livmor som svarer at dere har stor mage. Jeg har også bakovervendt livmor, og ligger over sf-målene, og fikk mage tidlig. Kjente liv tidlig også, så...det er visst ikke så mye i teorien om at en bærer "inni" med bakovervendt livor...
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 7. desember 2007 #10 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har også det, og for min vel betydde det av det gikk lengre tid før jeg fikk struttemage i første svangerskap, fordi jeg bar barnet så langt "bak" på en måte.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. desember 2007 #11 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har også bakovervendt livmor og har hørt at det da tar lengre tid før man kan høre hjertelyden utenpå magen - stemmer det?
Supertea Skrevet 7. desember 2007 #12 Skrevet 7. desember 2007 Jeg har også det, men for meg har det ikke hatt noen betydning i det hele tatt. Magen syntes veldig tidlig, og jeg blir lett gravid.
>>>>>>m<<<<<< Skrevet 7. desember 2007 #13 Skrevet 7. desember 2007 elisabeth gravid:D Ja, hunjordmoren strei litt med å finne hjerteslagene på babyen min, så den kan kanskje stemme det.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. desember 2007 #14 Skrevet 7. desember 2007 majamini: Hvor langt var du på vei da? Jeg er 9+6 første gang vi skal til legen - kan vel ikke regne med å høre noe, kanskje? (Det er i alle fall det jeg er forberedt på.)
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 7. desember 2007 #15 Skrevet 7. desember 2007 Bare at den er bøyd litt mer bakover enn vanlig. Jeg fant ut ved siste fødsel at jeg hadde det og det gjorde at jeg skjønte en del ting. Jeg var på sjekk hos jordmor dagen før termin og hun skulle undersøke meg om jeg var moden. Men hun kjente ikke livmorhalsen. Og GU har alltid vært veldig ubehagelig, pga at de har slitt med å "få tak i" livmorhalsen. For svangerskap og fødsel har det ingenting å si.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå