Gå til innhold

Ang fødeplass!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må man bestille/søke fødeplass? I tilfelle hvor og når? på sykehuset eller hos legen? Kan man risikere å ikke få fødeplass på sykehuset man sogner til, og hva skjer om man ikke søker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svaret er ja, du må søke. Tror du kan søke selv, men legen gjorde det for meg etter første kontroll i uke 8. Man kan risikere å ikke få fødeplass der man sogner til dersom man søker for sent. Om du ikke søker i det hele tatt aner jeg rett og slett ikke hva som skjer...du blir vel ikke kastet ut fra det sykehuset du møter opp på, kanskje, men da har de jo heller ingen informasjon om deg liggende.

Etter man får fødeplass er det normalt sånn at man kommer til sykehuset på UL, de sjekker da f.eks om morkaken ligger sånn til at du trenger keisersnitt osv...så jeg ser vel for meg at det ikke er så veldig lurt å la være å søke... :)

Skrevet

Jeg søkte selv (Rikshospitalet) så fort jeg fant ut at jeg var gravid!

Skrevet

Kommer vel an på hvor i landet du bor. Er det bare ett sykehus der du bor må man vel ikke søke. Jeg har ikke søkt, men så er det bare ett sykehus her og.. Men har vært inne til ul og fått registreringspapirer fra det sykehuset

Skrevet

Tror det gjelder stort sett i Oslo, og hvis man vil føde på et annet sykehus enn det man sogner til ? I Oslo er det derimot kjempeviktig om du ikke vil risikere å havne utenfor byen.

Skrevet

Jeg ringte fødeavdelingen jeg (st.olav i trondheim) og de sa at jeg ble automatisk registrert da jeg var på UL. Så nå kan jeg heldigvis puste lettet ut.. Begynte nesten å forestille meg at jeg måtte føde hjemme jeg nå.

Hilsen HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...