Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 nå har jeg endelig klart å sluttet å røyke, men er litt redd for at jeg skal gå kjempe masse opp i vekt. er kun 155 cm høy og har gått opp ganske mye allerede.. er i uke 27 nå. dere andre som har slutta, hvordan har det gått med dere??
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Sluttet i uke 5, og jeg har merket at jeg har lagt på meg. Men har ikke veid meg. Merker det på lår og sånnt i buksene mine. Men tror ikke det er så mye mer enn 3-5 kilo. er i uke 28 nå. Vet ikke om vekt økningen i kroppen kommer av røykeslutt eller om det kommer av graviditeten. ( jeg har ikke regnet med de kiloene som barn, fostervann og morkake veier nå, da blir det vel ca 2 kilo til.) Jeger veldig søtsugen hele tiden, og føler at jeg må stappe noe i munnen hele tiden, altid sulten. Det tror jeg er pga røykeslutt. Så flott at du har sluttet, håper det går bra fremover!!
Misses*fødeklar* Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Jeg stumpet røyken helt rundt uke 5-6. Har gått opp ca 10-11 kg,og de første fem kiloene hadde jeg fått rundt uke 13-14. Regner med at det var "røykekiloene". Men jeg spiste også mer de ukene, fordi jeg var ekstra sulten. Så det er vanskelig å si sånn helt nøyaktig hva som er hva. Jeg tenkte som så at de kiloene ekstra som kommer nå pga. røykeslutt, de får bare komme. De blir jo på en måte litt kamuflert også siden vi går opp i vekt nå uansett. Og tenk hvor mye sunnere det er med noen ekstra kilo, enn å fortsette med den usunne røyken. Prøver å ha et avslappet forhold til det, og tenker at jeg skal gjøre en innsats etter fødselen med trening etc. Er forresten 26+2 i dag. Prøv å ikke stresse med det. Er jo ikke sikkert at du går opp noe mer pga røykeslutt. Kanskje har du også trappet ned en periode, så overgangen for kroppen ikke blir så stor. Så flott at du har klart å kutte helt! Lykke til:-)
Tante Bassa Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Fy søren så flinke dere er som har klart å slutte å røyke. Tror ikke jeg ville brydd meg om noen ekstra kilo, hvis jeg hadde klart det.
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 nei det er jo selfølgelig en liten pris å betale med de kiloene men, når du er så vidt over 1,5 m og ikke akkurat var tynn fra før og allerede har gått op ca 10-12 kilo pga graviditet er det ikke sååå kult å kanskje legge på seg 5-10 kilo pga røykeslutt også, men men får bare legge meg i hard trening så ført bebs kommer ut...
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 God ide! Det skal jeg også!!
Karimor78 Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Pga at forbrenningen går noe ned når man slutter å røyke,vil de fleste bare pga dette gå opp to-tre kilo. Men pga økt matlyst og det at man ofte erstatter røyken med andre ting går mange opp mer. Da jeg sluttet gikk jeg kun opp ett par kilo,var bevisst på hva jeg puttet i munnen,da gikk det greit:)
2SmåTroll Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 var hos jordmor i dag, og hun sa det ikka var uvanlig og legge på seg ca 5 kilo når man sluttet og røyke. Mye fordi forbrenningen endrer seg. Får håpe det gjelder her, for jeg har gått opp en del kilo
Supertea Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Sluttet å røyke i uke 6, er i uke 22 nå. Har lagt på meg 4,5 kg.
Plopp Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Hmm detta har jag inte ens tänkt på.. Jag är i v 28 och har gått upp 20kg. Det tycker jag är mycket.. och med tanke på att jag har 3 månader kvar så... :-/ Men jag slutade röka på dagen jag fick veta jag var gravid, runt vecka 6, så ett par kilo kan ju ha kommit pga det ja!! Förresten så har jag frågat 3 oliks läkare plus en jordmor nu angående det med att jag gått upp så mycket, men av alla har jag fått till svar att det är absolut ingenting jag ska bekymra mej över!! Vissa går upp väldigt lite och vissa väldigt mycket! :-) Sånn e det bara!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå