Gjest Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 det snakkes så mye om unge mødre, men hva mener dere når dere sier unge mødre? Jeg vil si det ikke bare går på alder, men forutsetninger. Jeg ser på meg selv om voksen iom at jeg har bodd for meg selv mesteparten av ungdomstiden, eier leilighet, har utdannelse og fast inntekt. Jeg tror altså ikke alltid det bare er alderen som spiller inn. en 20-åring kan være godt etablert og voksen mens en annen bor hjemme hos mamma og ikke vet hva regninger er engang... Hva tenker dere? er jeg en ung mor for eksempel? 20 år? føler meg midt imellom... =) (PS - diskusjon om unge mødres evne til å være mamma kan vi ta i den andre tråden takk!)
Sentralstøvsugeren Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Som du sier......ikke nødvendigvis tallet som avgjør...........to 20 åringer kan være veldig forskjellige......
Sånn kan det gå Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Under 18 ser jeg på som unge mødre.
☆Anonymia☆ Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 19 år og under ser jeg på som en ung mor..men ja,det er ikke alltid tallet har noe å si..helt sant..mye som spiller inn... og nei,man er ikke automatisk voksen mor når man er 20 heller om noen skulle påpeke det.. jeg ser ikke på meg selv som en typisk ung mamma..bare mamma liksom..
solstråle69 Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 For meg er unge mødre 20 år og yngre.
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 ung mor er under 20. Gammel mor er over 40 når enn får første.
Adalis Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 18 år og yngre vil jeg si... Men det er vel fordi jeg selv ble mor som 19 åring, og jeg følte meg absolutt ikke ung. Har en venninne på 24 som har fått sitt første barn nå, hun er en veldig ung mor i forhold til alderen, hun skulle nok helst ventet noen år til tror jeg....)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Jeg har aldri følt meg sjokkerende ung. Ble 19 tre mnd etter at tuppa kom til verden. Men skjønner at mange andre synes jeg er fryktelig ung, særlig når jeg fabler om at jeg har lyst på nr to hehe.. Men jeg føler meg virkelig ikke så innmari ung, vi har akkurat kjøpt oss leilighet, har stabil og ok økonomi og vi setter jenta vår foran alt vi har det som plommen i egget med andre ord
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 jeg var 28 år da jeg fikk min første og synes jo selv jeg var ganske ung...he, he, he=)=)=) Neida..jeg synes du er ung hvis du er under 20 år. Hadde dette spørsmålet kommet i 1977 da jeg ble født så hadde svarene blitt noen helt andre tror jeg=) I dag er jo gjennomsnittsalderen nærmere 30 for når man får sitt første barn..
Mild, Marcus & Mille Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 jeg var 17 da marcus ble født, fylte 18 fire dager etter da men hehe. føler meg egentlig ikke så ung. flyttet ut da jeg var 16 og forsørget meg selv siden den gang. har alltid vært veldig voksen for alderen. ser på meg selv som en ung mor, men kanskje ikke den typiske ung mor-typen da. både jeg og sambo er jo "knappe" 18 år gamle, men klarer oss veldig bra har et vennepar som har sønn som er like gammel som marcus, og de er 30 og 38 - aldersforskjellen fant vi ikke ut av før leeenge etter vi traff dem. vi trodde de var yngre, og de trodde vi var eldre føler ikke at vi er så veldig annerledes, utenom at vi leier/de eier og har utdannelse men dette kommer jo i tide for vår del. MEn for å svare på spørsmålet ditt da jeg føler at unge mødre er kanskje mest de under 21.. men, kommer jo som du sier veldig an på personen også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå