Prins&Prinsessa Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Vi skal prøve på en til i april. Får vi en jente blir det Sofie uten tvil. Jeg simpelt ELSKER det navnet!! Hvet du hva det betyr? Også en av grunnene til at jeg liker det så godt...
Sentralstøvsugeren Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Det er vel ett av de navna jeg MINST liker.....
*FLoRinA* Har født!!!! Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Har fått et bedre forhold til navnet etterhvert..men d er ofte slik at om man forbinder d med en person så kan navnet bli litt ødelagt... Hadde en jente på skolen som het Sofie..Hun var alltid snørrete og uflid... og veldig rampete og frekk..det gjorde at jeg har brukt noen år på å like navnet igjen.. men niesen min heter det og hun er verdens sjønneste... Så ting forandrer seg..Flott navn til flotte jenter!!!
Gummianda:) Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Kjempeglad i det navnet:) Stedatteren min heter det, hun er ei nydelig lita jente...og navnet passer:)
LizzyG Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes det er et fint navn, men jeg ville skrevet det Sophie hvis jeg skulle brukt det selv;)
~sjiraff~ Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Kjempefint! Men liker SofiA hakket bedre )
babyprincess Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2007 nei,det vet jeg ikke, men vil gjerne vite det:-)
selfangerkjerringa Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Sofie er et nydelig navn! Det står for "visdom" Navnet har en stor fordel: det er et vanlig navn på mange språk, dvs det uttales omtrent likt (og forstås enkelt) både på engelsk, spansk, fransk og mange andre språk. Jeg er imidlertid litt uenig med ei over her om at det bør skrives Sophie... på norsk syns jeg man skal skrive F som F og ikke ph. Det er også lettere for henne når hun skal stave navnet på skolen osv senere
Mille** Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Jeg elsker det navnet. Derfor en av jentene mine heter det. ;o)
Prins&Prinsessa Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Sofie er gresk. Kan skrives med F eller PH. (personlig liker jeg best f,er liksom mer norsk.). Det betyr visdom, den kloke og den forstandige. Dette er noe jeg liker å henge ved barna mine Sønn min heter Odin som er dansk for Audun og betyr riksom,lykke og venn.
Mulan - Og to søte trollunger! Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 snuppa har sofie til mellomnavn, syns det er nydelig jeg!
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Synes det er kjempe fint Men liker SofiA bedre..
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Jeg og flere jeg kjenner bruker det navnet på underlivet til en jente,så jeg hadde nok ikke valgt det.. Altså Sofie istedet for tissekone eller vagina..
piano♫ Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Fint, med mindre du bor i Trøndelag. Da blir det Soffie.
Carnivale Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Kjedelig, og ca annenhver unge har det som mellomnavn...
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Et nydelig navn!!!
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 jeg liker det kjempe godt:) som du kanskje ser i nicket mitt:)
ALIICE Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 Sorry altså, men jeg synes det er grusomt! Skikkelig klissete! Da er sofia hakket bedre. Men kombinasjonen mie sofie var ganske ok=0)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #21 Skrevet 6. desember 2007 Syns det er et fint navn. Her i gjengen har vi både en Sofie og Sofia
zadine Skrevet 6. desember 2007 #23 Skrevet 6. desember 2007 Liker navnet veldig godt. Men jeg har tenkt på Amalie Sophie.
rosa og en blå Skrevet 6. desember 2007 #24 Skrevet 6. desember 2007 BARE søte jenter heter det.. + pusen heter det! (nesten så eg angrer på att katten fikk navnet, sofie, då vi fikk jenta vår) hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå