Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Holder på og bygge en tomannsbolig ved siden av oss (7 meter unna, for og være nøyaktig), og de hamrer og slår hele dagen. En ting er at vi visste at det skulle bygges, men er det ikke normalt og sende ut et varsel?? Mini har vindu rett ut der, og han våkner stadig av den hamringa... Trøster meg med at det er byggesett, så er vel snart ferdig
It's all about me Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 7 meter? Trodde minimumsgrensa var 8 jeg..... Men uansett kan de ikke bygge uten nabovarsel vel. Ingen ekspert altså, men mener å ha hørt litt her og der, he he.
~sjiraff~ Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Hva trodde du da? At et hus blir bygd helt lydløst?
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Ja, de bygger huset 8 meter fra, men de står nærmere med den jævla saga!!! OG de var så freidige at de la materialer på VÅR tomt!!! ( vi har laga hage i år, dog uten plen,forløpig bare fyllmasse, men de kunne spurt!!) jeg er ikke tøff nok til og si fra...
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Ja, gjør de ikke det? ;o) Nei, men jeg trodde de kom til og sende ut et varsel først da vettu
~sjiraff~ Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Så lenge tomta var regulert for bolig så kan de vel bygge så mye de vil ) Men det hadde jo heller ikke blitt noe roligere av at de hadde sendt ut et nabovarsel..?!
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Syns ikke du var en smule vrang nå eller? ) Spørsmålet var jo egentlig om ikke de må sende ut nabovarsel først.
Sånn kan det gå Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Skjønner ikke helt hva du tenker på? Nabovarsel om hva? Hver dag de skal bygge? Visste dere ikke i det hele tatt at det skulle bygges et hus der før de plustelig kom i dag og satte i gang eller?
~sjiraff~ Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 hehe ) Vet ærligtalt ikke dette med nabovarsel eller ikke. Man må jo få naboers tilaltelse til å bygge på f.eks hus o.l. Men da man først har fått den tillatelsen så trenger man ikke å sende ut spesifikke nabovarsel for når man skal bygge... tror jeg.. Har ikke noe problem med å skjønne at det er kjipt at det bankes og hamres og sages hele dagen. Hadde sikkert klikka i vinkel selv )
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Så lenge tomtene er byggeklare så trenger ikke de som bygger sende ut boligvarsel. Vi bygger hus nå eneste vi måtte søke om var byggetillatelse, det er nytt boligfelt der vi bygger. Synnest ikke du skal klage jeg, de har da fult lov til å bygge midt på dagen. Og du visste jo at det var tomter rundt der du bodde, logisk nok blir det bygget på sånne plasser.
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Ja, hver eneste dag.... NEEEEI, djisses, er jeg så misforstått?? Altså, de holder på og bygge et hus, en tomannsbolig, MEN de sendte ikke ut nabovarsel først, og det har jeg vært vant til fra før av. Så jeg lurte på om det ikke er noe regel på dette? Men, jeg skal gi meg, siden ingen forsto hva jeg mente... )
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Skal da ikke klage, var bare et gennerelt spørsmål Men da fikk jeg altså svar, takk )
Verdens peneste gutter er mine Skrevet 6. desember 2007 #13 Skrevet 6. desember 2007 Vi kommer til å få mange hus rundt oss, ingen av de kommer til å sende ut boligvarsel. Det er heldt greit, regner med det blir litt bråk rundt oss. Men det skl vi nok klare. Men huset vårt er da ikke ferdig ennå
* 5 om dagen * Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 trodde nok du skulle ha fått en nabovarsel ja. her må vi jo sende varsler til alle vi grenser til for å sette opp en liten veranda eller noe sånn... og ja, skjønner at du blir irritert, hadde sagt i fra at de fikk holde seg på den tomta de jobber på. om du ikke tør si noe, flytt mesteparten etter at de er ferdig på jobb, kanskje de skjønner hintet?? eller sett opp sperringer....hehe....
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Ja, det syns jeg og. At de får la vær og bruke vår tomt. Og de sperrer jo hele veien her med svære lastebiler.. har stått mang en gang og venta, for de "skulle bare"... hagg. Hadde jeg nå klart og løfte flere kolli med treverk så, men detta er ting de har brukt heisekran for og legge på tomta vår, og jeg er ingen Pippi! )
yvve73 Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Man sender nabovarsel( som alle som grenser til tomten må signere på) for å få igjennom byggesøknaden i kommunen. Etter dette er det bare å bygge....Og da blir det jo ofte litt hamring og banking fra kl. sju om morran til kl fire på etterm. Skjønner at det kan være irriterende, vi hadde selv en gravemaskin på nabotomta som gikk til kl var nesten åtte på kveldene i sommer. Irriterende det også. Han som hadde gravemaskinen kom aldri i gang før på formiddagen, og holdt på desto lenger på kveldene. Støvete ble det også. Akkurat da skulle jeg gitt mye for at det var litt hamring og banking istedet gitt. Så du må nok smøre deg med tålmodighet.
* 5 om dagen * Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 nei, er det sånne tunge ting, skjønner jeg at det ikke er lett å flytte på de. så asså...enten må du si i fra, eller så må du bite i det "sure eple" men mener fortsatt du skulle hatt nabovarsel..... kan jo kontakte kommunen å høre om det er riktig arbeidsmåte å ikke gi dere det...
Gjest Sekretøsa Skrevet 6. desember 2007 #18 Skrevet 6. desember 2007 Jeg får be gubben si fra.. Visste jo som sagt at det skulle bygges her, men ikke når..
Reflexia Skrevet 6. desember 2007 #19 Skrevet 6. desember 2007 det skal sendes ut nabovarsel til de som grenser mot byggetomta...
Mogop fikk augustgutt Skrevet 6. desember 2007 #20 Skrevet 6. desember 2007 Hvis dette er et nytt byggefelt og tomta er regulert for bygging så trenger man ikke noe varsel. Kanskje det f.eks var tegnet inn hus på nabotomta når dere kjøpte tomt? Alle håndtverkere jobber fra 7 om morgenen, så det er helt vanlig. I Norge er det kun en regel om at man ikke skal forstyrre etter kl 23 eller noe.
Mrs. Bouquet Skrevet 6. desember 2007 #21 Skrevet 6. desember 2007 HAr aldri hørt om noen som gir naboene beskjed om når de begynner å bygge, eneste kravet er vel å få underskrift på nabovarselpapirene før man søker til kommunen.
Nickeguri Skrevet 6. desember 2007 #22 Skrevet 6. desember 2007 Nabovarsel eller ikke: Jeg foreslår at du går til investering av en vifte, og så setter på den inne på barnerommet når de bråker ute og det er sovetid. Vifta lager en jevn dur, og overdøver forhåpentligvis det verste bråket. Jenta mi sovner til vifte hver natt, hun......Ikke fordi vi har det så bråkete, men hun skal absolutt ha døra åpen når hun sovner. Hun føler seg vel tryggere slik. Og da er det greit med en vifte, sånn at vi faktisk kan snakke litt eller se på tv mens hun skal sove.....Og når vi har besøk på kveldstid, er denne vifta helt uunnværlig. Og jenta mi har blitt så vant til den vifta at hun knapt får sove uten......
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #23 Skrevet 6. desember 2007 og man lurer på hvorfor ungene får så snåle vaner???
Nickeguri Skrevet 6. desember 2007 #24 Skrevet 6. desember 2007 Mja, noen snåle vaner har vi vel alle. Og for oss fungerer vifta ypperlig. Vi har løst en del leggeproblemer med den, for å si det slik. Så ja, kanskje snålt, men det får så være......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå