Gå til innhold

Jeg må bare spørre: om eksamensnerver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en stor eksamen i morgen og jeg er dritnervøs allerede. Skjelver og klarer ikke fokusere. Ser mørkt på i morgen hvis det skal være slik, men jeg må da bare spørre: Hvis man er nervøs, blir sansene og hukommelsen bedre eller verre????????????????

hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener jeg har hørt at litt nervøsitet skjerper sansne, men hvis det er så ille at du skjelver og greier, så er det kanskje ikke så lett å være skjerpet? Prøv å tenk på hva det verste som kan skje er.. Og hvor mye annet viktig du har i livet ditt, som faktisk betyr mye mer enn eksamen. Jeg mener ikke at man skal blåse i eksamen, men det går jo som det går uansett, ikke sant? Så lenge du gjør ditt beste så kan du jo ikke få gjort noe mer til eller fra. Og alle som er glade i deg vil være det uansett eksamensresultat. (Vet det er lettere sagt enn gjort, men det kan i hvertfall hjelpe litt å prøve å se det i et litt større perspektiv)

Skrevet

Så bra:-)

Jeg har prøvd å bruke denne teknikken mange ganger, og synes det hjelper. Dessuten er vel min erfaring at de som tar eksamen såpass alvorlig ofte greier seg ganske bra. Du har sikkert jobba litt med stoffet på forhånd siden det tydeligvis betyr ganske mye for deg å gjøre det bra? Dersom du var av typen som ga litt f.... underveis, så hadde du sikkert gitt litt f... nå også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...