Gjest Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 mini blir bror i sommer, da er han ca 2,5 år.. tror dere jeg trenger en til voksipose da til lille beibien? til vinteren liksom.. da er mini nesten tre..
LegallyBlond Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Hadde prøvd uten først, og heller kjøpt en om det blir ett behov. Hadde samme dilemma som deg, men har 2 år mellom guttene mine så eldste er akkurat 2,5 nå. Vi prøvde uten pose til ham, men siden jeg bruker mye søskenvogn når han ikke er i bhg + at han fremdeles sover 1 times tid på dagtid så måtte vi gå til innkjøp av en ny vinterpose nå da det ble kaldt. Han ble veldig kald da han satt i vogn i vinterdress + ulltøy uten pose. Vi valgte å ikke kjøpe en ny voksipose da eldstemann allerede begynte å vokse ut av den. Vi valgte en lang dunpose i stedet (ticket2heaven sin, 115 cm , kan anbefales!!), den er lengre, nettere så den går bedre i trillen hans og den var ca halv pris av voskien. Den er også vind og vanntett, noe som er supert når han nekter å ha på regntrekk..... Men vi vurderte som sagt veldig om vi skulle kjøpe, og siden din er ett halvt år eldre enn vår eldste på denne tiden til neste år så er det ikke sikkert han sover eller sitter i vogn lenger, da trengst det ikke noen ny pose.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 ja, det var bra du sa det med lengden altså.. det har jeg ikke tenkt på.. det er klart voksien er jo ikke sikkert er passelig engang... sikkert greit kansje å ha en ppose uansett.. for han blir jo kansje å sitte i søskenvogn.. uff så vanskeli dette.. har liksom ikke så mye erfaring med 3 åringer.. om de bruker vogn da.. vet du?
LegallyBlond Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Merker at gutten min (som er 2,5 år) går mer og mer selv nå, men på litt lengre turer trenger han å hvile litt. Av og til MÅ jeg ha ham i vognen av praktiske grunner, da 2,5 åringer er kjappe til beins og har sterk vilje =) Men tviler i grunnen litt på at han kommer til å sitte noe særlig i vogna når han er 3, det blir vel sikkert mer enkelt tilfeller og i spesielle situasjoner (som 17. mai o.l). Rekner med vi kommer til å gå over til sånn søskenbrett/ståbrett når han nærmer seg tre. Men alt dette kommer jo også litt an på hvor du bor og hvor mye du går!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå