Bubba75 Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Var på 1. svangerskapskontroll i uke 8, og fikk beskjed om å komme tilbake for å få vite blodprøvesvarene og høre fosterlyden. Er nå 12+3 på vei og var hos legen i dag. Fikk selvsagt time hos en annen lege, og hun mente at det ikke var vanlig å høre etter fosterlyden så tidlig. Ikke fant hun den heller, og tilkalte en annen lege. Hun påsto at man ikke sjekka fosterlyden før i uke 20... Det kan da ikke stemme?? Mente egentlig at de hørte fosterlyden på første kontrollen jeg sist og tror jeg hadde kontroll i uke 9 eller 10. Når fikk dere høre fosterlyden første gang?
polarn & pyrene Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Var hos jordmor for en uke siden å hørte klare og fine hjertelyder. Da var jeg i uke 16. Skulle egentlig ha hørt første gangen da jeg var i uke 13, men den fungerte ikke da.
Hera83 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Det er nok litt forskjellig fra lege til lege eller jordmor til jordmor. Jeg var hos jordmor for første gang da jeg var 12+3, da hørte hun etter fosterlyden. Den lå på 150 slag i minuttet. Kanskje hun mente at man skal høre fosterlyden fra 20 uker? Nei, jeg vet ikke jeg altså..
mia engel&fia frøken Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 det trengs litt trening på å finne har jeg hørt, og min jordmor fant den i uke 15 men ville egentlig ikke lete etter den før jeg hadde vert på ul, fosteret er fortsatt så lite og smetter fort unna dopler saken..
su-su-susa-i-hodet m/rampegutt Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Fikk høre fosterlyden i uke 16/17 tror jeg.. Og da spurte jeg spesielt etter det. Ellers hadde jeg ikke fått høre den før i uke 20 under første jordmorbesøket. Legen som tok hjertelyden spesifiserte for meg at det ikke var sikkert han ble å finne den så tidlig fordi fosteret er såpass lite, og ligger ennå ganske langt ned i bekkenet. Så jeg måtte ikke få panikk om han ikke fant den liksom.. Tror det er litt av grunnen til at noen ikke vil høre etter den før etter en viss tid. Rett og slett for ikke å uroe deg unødig om de ikke finner den!
Trultemora er presseklar!! Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Jordmora mi ville egentlig ikke lete etter fosterlyden før jeg var nærmere 20 uker på vei! Pga mange fikk panikk hvis de ikke fikk høre den før!
Sasiemta ♀ ♀ ♂ Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Da jeg gikk med snuppa hørte hun ikke etter den før på min 3. kontroll. Da var jeg i uke 20+4. Da lå den på 145. Denne gang fikk jeg høre den første gang hos JM på min andre kontroll. Da var jeg bare 12+4. Den lå på 150.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå