Gå til innhold

Hei Gemini 77 og lillegutt :-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker du meg? Du hjalp meg for et par uker siden ang celleforandringer og HPV viruset.

I dag fikk jeg svar! Celleforandringene er borte, men jeg testet positivt på HVP 59 (og må inn igjen til ny test om 6 mnd). Da er det vel tydelig at den forrige HPV testen (som var negativ) var feil? Er HPV 59 et av de farligste virusene?

Kan jeg fortsatt kvitte meg med HPV viruset selv om jeg ikke hadde gjort det til nå? Trodde viruset ble borte sammen med celleforandringene jeg, men da er det vel ikke sånn?!

Nå er jeg ikke noe særlig engstlig lenger altså, du fikk roet meg veldig sist :-) Men er litt nysgjerrig på hvordan disse tingene virker.

Klem fra meg

PS har lest at du er gravid igjen.. når har du termin? Vet du åssen kjønn det er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei igjen,

Selvfølgelig husker jeg deg!! :-)

Så bra at celleforandringene er borte!!! :-)

Når det gjelder din tidligere HPV test så er det 2 muligheter til at den var negativ. Enten tok legen en veldig dårlig prøve slik at det var lite med celler i prøven, eller så var virus mengden så liten (under 5000 kopier pr 100 ul) som gjorde at den ble negativ. Man må ha en viss mengde virus for å være positiv.

Celleforandringene kan fint gå bort selv om viruset er i kroppen enda. Det betyr bare at viruset ikke aktivt er i cellene, men bare ligger der. Kroppen kommer nok snart til å kvitte seg med deg, for immunforsvaret ditt har jo jobbet mot en klarering av celleforandringene! :-) De fleste kvitter seg med viruset innen et år, men mange har det lenger også før det klareres.

HPV 59 er ikke blant de hissigste typene nei. Vaksinen mot livmorhalskreft for eks er mot typene 16 og 18, som sies å være årsaken til over 90 % av tilfellene av livmorhalskreft. Deretter kommer typene 31, 33 og 45.

La kroppen gjøre jobben sin og ikke tenk noe mer på det før det er tid for en ny test om 6 mnd.

Ja, jeg er gravid igjen. 22 uker på vei og venter en jente i følge UL. :-) Har jo gutt fra før så det er jo litt stas. Men jeg stoler ikke helt på det, så kjøper ikke inn noe rosa med det første.. hehe

har dere begynt med baby-lagingen dere da? ;-)

Klem

Skrevet

Å så koselig med jente :-)) Skjønner at du ikke kjøper inn noe rosa riktig enda, men tipper at når babyen kommer og det viser seg å være riktig at det er jente, så blir dte garantert kjøpt inn en del i rosa da :-)

Vi har også en gutt, han blir 2 i april! Skal ikke legge skjul på at jeg gjerne ønsker en jente neste gang - men blir det gutt så er det like koselig det også.

Baby-laginga starter denne uka :-) To ganger tidligere har det gått på første forsøk (mistet den ene), så jeg er spent på hvor lang tid vi bruker nå.

Er formen fin eller?

Tusen takk for nok et gang et informativt og bra svar! Du er god å ha :-)

Klem

Skrevet

Tenkte vi skulle ta en 3D UL etterhvert for det gjorde vi med førstemann (må vel gjøre likt på dem.. hehe) og da får vi forhåpentligvis se det med 100 % sikkerhet. :-) Jeg hadde veldig gutte-følelse denne gangen så ble litt sjokk med jente, men veldig kos. Har alltid forestilt meg en gutt og en jente, hvor gutten kom først (sikkert fordi jeg har en storebror). Her blir lillegutt 2 år i februar, så det blir 2 år og 2 mnd mellom dem (termin april).

Formen var pyton de første 3,5 mnd, men nå er den ganske bra. Sliter endel med lavt blodtrykk så jeg er en del svimmel og er selvfølgelig mer trøtt enn ellers, men det er jo vanlig når man er gravid. :-) ANderledes å gå gravid når man har en turbo som krever sitt når jeg er hjemme fra jobb istedenfor å bare slenge seg på sofaen som jeg kunne gjøre første gang..

Lykke til med barnelagingen, og bare spør hvis det er noe.. ang HPV og celleforandringer altså - ikke barnelagingen. Det regner jeg med at dere er flinke til allerede.. hehe ;-)

Klem

Skrevet

Barnelaginga håper jeg vi klarer selv ja ...hihi...men synes jeg det tar lang tid og jeg blir desperat nok spør jeg vel om det også jeg :-)

Så spennende med 3d ultralyd da - vi tok ikke det sist, men denne gangen bare må vi gjøre det! Du får jo mye mer bilde på babyen da, med detaljer i fjeset og alt, og det er jo så søtt. Når skal dere ta det?

Kan tenke meg det er mer slitsomt å være gravid med en turbo hjemme. Jeg var kvalm i 5 1/2 mnd sist (hele dagen, ikke bare på morgenen), og ser med skrekk og gru på å bli sånn igjen med en liten aktiv bajas hjemme. Får håpe neste svangerskap blir myyye bedre :-)

Nei, nå skal jeg til frisøren og stæsje meg opp til jul!

Ha en fin dag :-)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...