Gå til innhold

Når i mnd foreldrepengene utbetales?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest om flere her inne at foreldrepengene utbetales i slutten av hver måned, men i mine to forrige permisjoner fikk jeg utbetalt lønn som vanlig fra arbeidsgiveren min på min faste lønningsdag, 12. i hver mnd.

Er det nylig blitt forandring på dette? Eller er det opp til hver arbeidsplass å bestemme utetalingen sel?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er opp til arb.giveren. De fyller ut et skjema for lønns-og trekkoppgave på deg, der de krysser ut dette. De får tilbake fra Nav.

Ellers er utbetalingen i slutten av mnd, neste utbetaling er 19/12.

Skrevet

nei, det er visst utbetaling den 15/12

Skrevet

Nei nei nei - Dette stemmer ikke.

Hvis du er fast ansatt når du går i permisjon , er det arbeidsgiver som avgjører ut.bet . dato. Altså , på vanlig lønningsdag.

Men om du får foreldrepengene fra NAV , dvs du har vært i abreid i 6 av siste 10 mnd før du går i permisjon , men ikke har mere ansettelse , ol.

Så er det NAV - som står for utbetalingen til deg. Å den utbetalingsdatoen er i slutten av hver mnd. Samme dato som sykepenger , ol.

Hvis du , som meg , får utbetalt av NAV , vil du i desember få pengene dine på konto den 17 desember. det er alltid litt tidligere utbetaling i desember , grunnet julen.

Alle Nav- kontorer har SAMME utbetalingsdato på foreldrepengene.

Alt annet av info på det området er bare tull, for jeg jobber i NAV , og kan forsikre dere om at dette stemmer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...