Gå til innhold

Hilsen fra "Down under"


Mammaja 120107

Anbefalte innlegg

Vil bare sende en hilsen til dere som er paa Oslo-treffene. Vi har forkastet sno og slaps og byttet det med sol og varme. For to uker siden satt vi oss paa flyet til Singapore med 2 smaa (3,5aar og 10 mnd), vi var 5 dager der for vi hadde nok en lang flyreise til Australia. Forste flyturen gikk greit, Singapore har masse aa by paa, fornoeyelsesparker, dyrehage, badepark, teknologisenter (for barn) mm. Men det ble lite shopping, god mat og natteliv. Litt nedtur at det ble saa mange maaltider paa BurgerKing og McDonalds, men Nasi Goreng falt ikke i smak hos barna. Vi slet mye med jetlag og ungene voknet paa skift natta gjennom og til slutt ville de begge bare sove naar de laa ved siden av meg, i tillegg til veldig kraftig nattehoste hos meg ble det lite soving. Men det var utrolig deilig vaer, 30 grader og overskyet. Og hotellet hadde et kjempestort svommebasseng bare for oss :-)

Neste flytur gikk vaerre, vi floey om natta og ungene sov 2 timer hver (ikke samtidig) og ble bare mer og mer overtroette. Vi mellomlandet i Sydney og fordi flyet var forsinket rakk vi ikke transferen. Vi ble booket om paa nytt fly som gikk mye senere, som igjen ble forsinket. I tillegg kom ikke reisetrilla fram saa vi gikk rundt og bar paa 2 overtroette unger og 6 stk haandbaggasje. Endelig framme maatte vi melde at vogna var borte, koen var lang og paa det stadiet hylskrek begge ungene, vi bar paa hver vaar + haandbaggasjen og 2 kofferter. Da hadde jeg mest lyst til aa sette meg ned og hyle selv.

Naa har vi vaert her en uke og selv om jeg fortsatt hoster hele natta begynner ting aa gaa mye bedre. Ungene har begynt aa sove paa natta igjen, og blitt seg selv igjen. Storstemann har vaert veldig trassig, sikkert fordi han er overtrott og har fatt nye rutiner. Dagene gaar til aa mote gamle venner, familie, shoppe, bade og leke. Vi har en veldig ivrig barnevakt (svigermor) og med en gang jeg klarer aa vaere vaaken i mer enn 2 minutter etter at ungene har lagt seg skal vi benytte oss av tilbudet. Jeg er veldig glad vi skal varere her lenge, saa slitsom starten var hadde jeg ikke orket tanken paa aa reise hjem etter en uke eller to.

 

Haaper det staar bra til med alle dere, at dere hadde et hyggelig julebord og at julestemningen begynner aa sige paa.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååååå så hyggelig å høre fra deg. Tenkt masse på dere og om hvordan turen var osv ;o)))

Savner deg på onsdagene ;o)

Vi har vært så heldige å fått barnehageplass, så fra 1 feb er det jobb og full rulle igjen. Blir litt rart det også. Vi får samles en gang på ny året..... Må jo ikke miste kontakten ;o)

Kos dere masse der nede. Ha en riktig god jul og ett godt nyttår.

 

Mange klemmer fra oss ;o)))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...