Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillegutt fikk en teskje grøt i går for første gang. I dag har han fått røde, kviselignende prikker rundt munnen. Er dette allergi?

Brukte grøt som tilberedes med vann, og det er jo kumelk i denne. Skulle ikke brukt den, kanskje?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg også på...

Er det kumelk i den? Men...de skal jo ikke ha det før de er 1 år. Det var rart...

Skrevet

Det meste av babygrøt som skal blandes med vann er tilsatt kumelk på samme måte som alle de mest vanlige morsmelkserstatningene er basert på kumelk. All denne kumelken er behandlet sånn at proteinene er nedbrutt på en sånn måte at det blir lettere å fordøye for babyene.

Det er vanlige kumelk-produkter barna ikke skal ha før de er 1 år, bl.a fordi disse er vanskelige å fordøye.

Men hva prikkene det egentlig blir spurt om i denne tråden kommer av vet jeg ikke. :-)

Skrevet

Ok, takk for svar!

Husker nå at lillebroren min fikk prikker også, men han har ikke allergi.

Skrevet

min lille har også fått en del røde prikker rundt munnen. men jeg tenker de er kommet fordi han er stort sett fuktig rundt munnen hele tiden pga hender han gnager og suger på osv. tror ikke han er allergisk hvertfall, selv om det er kommet etter vi har begynt med smaksprøver på grøt.

Skrevet

mathias har også dette og vi spurte helsesøster og hun kalte det tann utslett... det kommer av at ungene på død og liv skal ha hender og alt dem kommer over inn i munnen når det klør i tenna i tillegg til at dem sikler og da blir dem våte og får litt utslett.. fikk tips om å smøre på enten a-krem eller kulde krem faktisk. bare et tynt lag.. går bort etter en stund:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...