Gå til innhold

Amming hver 3-4 time eller selvregulering/ved behov?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått beskjed på helsestasjonen om å mate Knerten når han viser behov for det og i tillegg vekke ham dersom det har gått 3-4 timer siden siste måltid. Problemet mitt er det at jeg får så vondt langt inni mammahjertet mitt når jeg må vekke ham fra dyp dyp søvn for å mate stakkars... På natten får han sove til han våkner.

Han er snart 4 uker nå.

Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammer etter behov..Men har aldri hatt den problemstillingen da, siden Leah spiser hver annen time på dagen og nesten like ofte m natta:) Tror det blir lenge å gå for en så liten baby uten å spise på 4 timer eller mer om dagen..Men det må du nesten se selv, om babyen går fint opp i vekt når du ammer kun når baby våkner selv, så er det jo greit:) Men jeg ville nok hørt på helsestasjonen på akkurat det punktet da.. Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg fikk beskjed på helsestasjonen her at jeg ikke trengte vekke han siden han var over 3 kg da han ble født.

Skrevet

Hadde gjort som hs sier. Veldig viktig med selvregulering,regner med at du ammer? Og siden babyen ikke er eldre enn 4 uker, kan du sikkert godt vekke ham etter ca 4 timer. Etterhvert vil han regulere dette fint selv:-) Min fikk også sove det hun ville om nettene, så hun sov gjennom nettene fra hun var ca 4 uker gammel.

Skrevet

Ja, jeg ammer ham. Han er også en stoor gutt (4.3 ved fødsel) som spiser mye og lenge og legger bra på seg, så det vekkegreiene tror jeg egentlig er unødvendig, men skal høre på hs før jeg gjør noe anderledes.

Han sover lenge og spiser lenge. Glad for at det er sånn i grunn. Sover 6-8 timer om natta, deilig :)

Skrevet

Hvis du har fått beskjed om å vekke så bør du gjøre det.

Har prematurbarn og vi måtte vekke og starte ett nytt måltid minst hver 3. time i starten. Hvis han ville ha oftere fikk han selvfølgelig det.

Går ut ifra at du har en slank baby ettersom du har fått beskjed om å vekke. Det er lett å komme inn i en dårlig sirkel med disse babyene som ikke har så stort "lager"; for sulten til å sove og for trøtt til å spise. Det er nok derfor du har fått anbefalt jevnlig påfyll så dere ikke havner i den situasjonen.

Skrevet

Jeg har to barn og har begge gangen hatt problemer med å få nok melk. Fullammet ingen før de var 2 mnd, så før dette har jeg omtrent matet hele tiden eller hver 1-2 time.. (men dette pga at jeg har hatt trøbbel)

Når jeg ser jeg har nok melk merker jeg det blant annet på at de ikke vil ha mat hele tiden..

Nå tilbyr jeg når han vil ha.. Aner faktisk ikke hvor ofte, men alt fra 2-4 timer mellom måltidene.. Noen ganger sover han mesteparten av natta andre ganger må jeg mate intill 4 ganger (iløpet av en natt på 14 timer)

Så jeg kan vel si at vi trygt er selvregulert her i huset...

(han er 4 mnd nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...