mirredutt Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Sliter så fælt med magen (hard mage). Hva kan jeg gjøre for å få regelmessig avføring? Nå er jeg på do en til to ganger i uka og slik har jeg for såvidt alltid vært, men det optimale hadde kanskje vært hver dag. Finnes det noen medikamenter jeg kan ta - som jeg kan bruke mens jeg ammer? Jeg spiser sunt, mye fiber, drikker masse vann, trener regelmessig men ingenting av det ser ut til å ha noen effekt på meg... Takk for svar!
alvis Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Du skal helst ikke bruke medikamenter fordi tarmen da vil bli avhengig av desse og "slutter" å fungere selv. Så lenge du spiser mye frukt, grønt, fiber og drikker masse vann så skulle det jo fungerer greit. Har du prøvd druer og kiwi? Hva med å drikke biola eller cultura hver dag? Du kan også spørre på helsekost butikk. De kan ha endel "snille" ting som kan være til hjelp.
mirredutt Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2007 Hmm, ja får prøve litt biola kanskje. Gruer meg til hver gang jeg må på do - er jo som å føde på nytt og på nytt...
Sivalur Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Ja prøv biola. Grønn te er også bra, får skyllt ut mye. GreenTea Collection fra Lipton er kjempegod!! Svisker, sviskesaft, druer hjelper også. Ikke uten grunn at de har et glass med svisker stående på matsalen i barselavdelingen...
Prins&Prinsessa Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 kjenner dette problemet. Prøv biola og masse frukt og grønt. Værtfall det som hjelper meg når slikt skjer!
trillemamma Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Latkulose er jo det som brukes mest på barn. Det smører tarmen, sånn at det blir lettere å få ut avføringen. Også er det meningen at man skal trappe ned etter hvert. Minuset er at jeg er redd for at tarmene skal bli avhengig av den smøringen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå