Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 jeg har vondt på høyre side av kjønnsorganet. akkurat i skille fra lår og kjønnsorganet.. det kommer og går. er ikke vondt hele tiden.. men føler det blir verre og verre.. er vondt når jeg reiser meg og går.... noen som vet eller har opplevd det samme?
Emilie&Markus Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Høres ut som noe med bekkenet hvertfall. Jeg har det også slik, men på begge sider, ikke bare høyre. Blir bare verre og verre når jeg f.eks går eller står mye. Eller når jeg reiser meg opp. Noen ganger har jeg også problemer med å sove fordi det verker, men nå har jeg hatt det en stund. Som du sier har det bare blitt verre og verre med meg også. Har du smerter i korsryggen, halebenet, setet elller lignende?! Jeg har det også og fått beskjed om at det er bekkenløsning. Jeg har iallefall erfart at hvis jeg belaster kroppen for mye og gjør bevelser som gjør vondt så blir det bare verre dagen etter. Og det går ikke over igjen. Man skal hvertfall ta dette alvorlig, hvis det er bekkenløsning, så man slipper å bli verre og trenge behandling. Så for all del, bruk kroppen riktig.
1+2=3barn Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 hei og takk for svar... nei jeg har egentlig ikke vondt andre plasser.. av og til i korsryggen men om det har forbinnelse med det andre vet jeg ikke.. eller om jeg får vondt i ryggen for å ha ligget for lenge eller sittet for mye... umulig å si..... ja det er nok bare å bruke kroppen riktig så det ikke blir mye verre.. men er jo en del å gjøre før jul =) så ikke så lett å finne roen da alltid =) men man får prøve så godt man kan=) hadde ikke slike plager med første graviditeten men sønnen min.. men ingen svangerskap er like og kansje det er en større belastning på kroppen å vente tvillinger... men føler det er så tidlig enda.. uke 19+1...
♥marita&jentene♥ Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 heisann:) er mye større belastning på kroppen å vente tvillinger,man blir vel automatisk sjukmeld fra uke 20,stemmer ikke d?? jeg har d også slik,var med legen og fikk beskjed om at bekkenløsning var det i alle fall ikke,kunne ikke få det så tidlig i svangerskapet,(5mnd)men både mora mi og svigerinna mi som begge har hatt plager med bekkenet sier at dette bekkenløsning. Akkurat nå er jeg ikke så plaga siden jeg går sjukmeld,men er jeg litt for aktiv så får jeg det med en gang.. Har ei lita tulle som akkurat har fylt ett år så merker at det ikke er enkelt å ta d med ro hele tiden,og iallefall ikke nå når det nærmer seg jul:) men vi må bare prøve så godt vi kan alle mann:) lykke til videre:)
Emilie&Markus Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Det stemmer at mange sier man ikke får bekkenløsning så tidlig. Men det stemmer nok ikke, jeg fikk det da jeg var rundt 3,5-4 mnd. Og jeg vet det er bekkenløsning, for hadde det sånn med første også, da det var bekkenløsning og fått beskjed av legen at det er det nå også. Sant at det er lettere sagt enn gjort å ta det med ro ja, særlig nå i jula. Men vi må nok bare prøve så godt vi kan alle sammen;) Lykke til..
1+2=3barn Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 jo tror man blir sykemeldt fra uke 20 om man har en tung fysisk jobb så blir man det.. men har hørt at de jobber helt til uke 28 men som regel i redusert stilling... jeg gikk ut i svangerskapspermisjon nå i uke 19 ettersom min jobb kan være en risiko for fosterene.. nei det er ikke lett å ta det med ro med smårollinger i hus nei =) min er snart 3 så det er full rulle hver dag =) men det er koslig og =)
partyoffive Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Hei - har også fått diagnsoen 'Bekkenlosning'. Er nå 22 uker, men har hatt det siden uke 19, så det er absolutt fultt mulig!!! Dette er mitt 3. svangerskap, jeg hadde det heller ikke med de 2 fosrte. Har det faktisk på samme måte som HI - hovedsaklig på hoyre side, ikke så mye venstre. Vodt og reise seg opp og ned, ta på sokker/sko og bukser, gå i trapper, stå gå over lengre tid er umulig, stovsuging/mopping har jeg fått forbud mot. Ellers så har jeg ingen smerter når jeg sitter eller ligger. Så jeg har hvertfall muligheten til hvile. Det er mange som har det mye verre og har smerter i sete, rygg osv. og har vondt i sittende + liggende stilling også. Har vært til fysioterapaut, det hjalp litt, men mer stress og gå dit flere ganger i uken enn det hjelper. Ovelsene kan jeg gjore alene hjemme. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå