Gå til innhold

Noen med dr. grad..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig å invitere familie når en skal ha disputas?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, om du orker dem, hehe. Disputasen er offentlig, hvem som helst kan komme. Men klart at det er ekstra hyggelig å bli invitert. Selv der tema er ukjent og vanskelig, er det stort å være til stede for mange familiemedlemmer.

Skrevet

Poden satt forresten gjennom disputasen, da var han vel seks, det gikk helt strykende med mormor og tegnesaker.

Skrevet

Ja det blir nok stort. Får høre med krølli som skal til pers om det blir noe invitasjon...Takk skal du ha..

Skrevet

Ja, det er vanlig.

Som Sug Lut sier, hver som helst kan komme i disputasen - de kan til og med stille spørsmål "ex auditorio".

Jeg driver selv og lager invitasjoner til doktormiddag om dagen, og da kommer jeg til å skrive i invitasjonen at de også er velkommen til å overvære prøverforelesning og disputas.

Jeg synes det er banskelig å lage gjesteliste - holder du pgså på med det?

Spesielt vanskelig hvem fra Insituttet som skal bes.

Skrevet

Nei, det er bror min nå som skal opp i slutten av januar. Jeg og søstera mi ville bare høre om det var vanlig at vi kunne komme. Studiene hans ligger i en svært annen gate enn det vi holder på med, men det hadde vært interessant nok å overvære det hele. Han er forøvrig litt treig. Tror ikke han tenker på gjester og gjestelister engang, så vi må nok hjelpe han litt :-)

Skrevet

Ja, som sagt har dere full rett til å komme.

Han blir nok glad for litt hjelp med organisering, ja, det er mer enn nok å gjøre i perioden forut for en disputas.

Skrevet

Ja, det er vanlig å invitere familie når man har disputas. Mannen min har tatt det og flere av hans kollegaer. Søsken er selvskrevne gjester i de tilfellene jeg vet om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...