Willemo Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er det vanlig å invitere familie når en skal ha disputas?
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Ja, om du orker dem, hehe. Disputasen er offentlig, hvem som helst kan komme. Men klart at det er ekstra hyggelig å bli invitert. Selv der tema er ukjent og vanskelig, er det stort å være til stede for mange familiemedlemmer.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Poden satt forresten gjennom disputasen, da var han vel seks, det gikk helt strykende med mormor og tegnesaker.
Willemo Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #4 Skrevet 6. desember 2007 Ja det blir nok stort. Får høre med krølli som skal til pers om det blir noe invitasjon...Takk skal du ha..
La Perla Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Ja, det er vanlig. Som Sug Lut sier, hver som helst kan komme i disputasen - de kan til og med stille spørsmål "ex auditorio". Jeg driver selv og lager invitasjoner til doktormiddag om dagen, og da kommer jeg til å skrive i invitasjonen at de også er velkommen til å overvære prøverforelesning og disputas. Jeg synes det er banskelig å lage gjesteliste - holder du pgså på med det? Spesielt vanskelig hvem fra Insituttet som skal bes.
Willemo Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #6 Skrevet 6. desember 2007 Nei, det er bror min nå som skal opp i slutten av januar. Jeg og søstera mi ville bare høre om det var vanlig at vi kunne komme. Studiene hans ligger i en svært annen gate enn det vi holder på med, men det hadde vært interessant nok å overvære det hele. Han er forøvrig litt treig. Tror ikke han tenker på gjester og gjestelister engang, så vi må nok hjelpe han litt :-)
La Perla Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Ja, som sagt har dere full rett til å komme. Han blir nok glad for litt hjelp med organisering, ja, det er mer enn nok å gjøre i perioden forut for en disputas.
Alabana Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Ja, det er vanlig å invitere familie når man har disputas. Mannen min har tatt det og flere av hans kollegaer. Søsken er selvskrevne gjester i de tilfellene jeg vet om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå