Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er en fortvilet mor med en gutt på syv som for tiden oppfører seg helt skrekkelig. Spesielt mot sin søster på fire. Men de siste 14 dagene har det bare blitt helt uholbart. Han erter og er slem og søstera tar igjen så godt hun kan, men det ender som regel opp med tårer. Og masse kjeft og trussler (stryking av ting på ønskelista til jul) blir det til 7 åringen. Han sier han hater lillesøster og skal drepe henne osv. Han vil flytte til en annen familie og sier vi ikke er glade i han. På skolen er han flink og pliktoppfyllende. Han har fra han var liten alltid lekt med jenter. Det virker som om guttelek blir litt for voldsomt for han. Han er veldig glad i musikk, dans, turing og fotball.Han har ingen guttevenner og dette bekymrer oss også. Vi klarer ikke å få noe ut av han om hva som egenlig rir han for tiden. Vi innbiller oss at vi ikke gjør noe forskjell på våre to barn. Og er det forskjell så er det 7 åringen som nyter godt av da lillesøster foreløpig ikke er så kravstor på det å få ting som bror er. Vi viser begge og sier ofte at vi er glade i dem osv.
trillemamma Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Utifra det jeg leser her virker det som om storebror føler at dere er mer glad i lillesøs. Det er nok en enkeltepisode som har vært det store utslaget også har enkelte småting forsterket den følelsen i etterkant. Ren gjetting fra en som også er mor til en 7-åring. Det jeg hadde gjort: -Jeg hadde satt meg ned med han, mens lillesøs ikke er til stede, dette er hans tid. Prøvd å snakke med han, hadde tatt meg god tid. Hvorfor tror du at vi ikke er glad i deg? Trekke frem fordelene han har som lillesøs ikke har. Når du var 4 år gammel gjorde vi også sånn og sånn med deg, men nå er du stor gutt og det er jo også, fordi at.... Også hadde jeg vurdert å finne en fast aktivitet han kan gjøre sammen med mor eller far uten lillesøs. Lykke til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå