Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vært arb. ledig i snart 4 mnd og søkt sikkert 40 forskjellige jobber. får ikke napp på noenting og føler meg så ubrukelig her jeg sitter! norge skriker etter arbeidskraft sier de, men på alle jobbene jeg søker det jo 50-60 søkere..er jo i min beste alder og syns det er fælt å bare være hjemme : (

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg også. Søkt sikkert 70 og vært ledig i 7 mnd. Uten dagpenger. :(

Ale jobber har minst 50-60, mange har over 100 og mot 150 søkere også. Merkelig er det.

Skrevet

Om du vil kan du sende meg pm så vi kan utveksle tips og råd? Kanskje vi kan finne ut om det er noe med oss eller noe vi kan gjøre bedre?

Skrevet

Jeg vil og ha jobb!!!!!!!!!!! Jeg har bare vært arb.ledig i 1 mnd,men allikevel. Blir ikke penger av å gå hjemme. Får verken arb.ledighetstrygd/dagpenger! Ikkeno.......Er såå frustrerende!

Skrevet

hva slags jobb ville du hatt og dersom jeg viste om en som passet ...og kunne du tenke deg å jobbe i oslo, så kan jeg sende deg en pm

Skrevet

oslo blir nok litt langt unna desverre... hadde kommet løpende hvis det var litt nærmere : )

Gjest irismor
Skrevet

Ikke lett å finne jobber, mange om benet i dag.

Men har dere tenkt til å ta hva som helst eller bare det dere er utdannet til. Mange alders/sykehjem som trenger ekstravakter.

Ønsker dere lykke til med jobbsøkingen. Håper dere får napp snart =)

Skrevet

For meg ble vikarbyrå løsningen.... Fikk ett engasjement på 50 % og der likte de meg så godt, at stillingen ble 100% og fast! Så ikke så dumt å prøve vikar yrket en stund....

Skrevet

PS- har heller ikke utdanning i den jobben jeg gjør i dag- de fleste jobber må en ha opplæring i uansett... (er høyt utdanna men ville prøve noe nytt og annerledes nå når jeg har små barn. Prioriterte å gå litt ned i lønn og heller få en 8-4 jobb...)

Men alt er relativt såklart.

Skrevet

Er dere sikre på at søknad og cv er formulert på best mulig måte for at arb.giver skal få opp interessen for dere? I en bunke på 60-70 søknader gjelder det nok å skille seg ut litt! Bare et lite tips. Jeg regner jo egentlig med at dere har tenkt på det da, men;-)

Skrevet

Ja, prøver så godt man kan, men kan jo aldri være sikker på at arbeidsgivere liker måten jeg fremstiller meg selv på. Dette varierer vel fra person til person som ansetter også regner jeg med.

Jeg søker også vikariat osv + reg hos 4 vikarbyråer, men får ingenting.

Skrevet

Ja, folk har jo helt sikkert forskjellige meninger om hva som er godt formulert eller ikke. Det viktigste er vel at det gjenspeiler den du er, så man ikke "lyver" seg til en jobb. Sannheten kommer jo for en dag!

Men på en annen side tror jeg vi jenter må bli litt flinkere til å "skryte" av oss selv. Vi er kanskje litt for beskjedene om hva vi kan? Det er jo lettere sagt enn gjort, men dere må i hvertfall huske på at andre i den søknadsbunken fort kan ha "oppgradert" sine egne ferdigheter og erfaringer litt, og da må dere gjøre det samme for å stille like sterkt:-)

Skrevet

Samme her.. søkt på maaaaaaaange jobber... har søkt på jobber i et år nå... =/ begynner snart å ta det personlig...

Skrevet

Jeg lyver ikke i søknader eller cv, det klarer jeg ikke. Men jeg prøver å være flink (så flin som en selvkritisk jente kan være) til å fortelle hva ulik utdanning og arbeidsrfaring har gitt meg av gode egenskaper som er relevante for det de leter etter.

Men skal nok mye til for å skille seg ut i en bunke på 150 søkere også... f.eks.

Skrevet

Få noen dere kjenner til å lese igjennom papirene og si hva som evt. er bra eller dårlig. Kan jo hende man ser seg litt blind på det man selv skriver når man har laget såpass mange søknader:-)

Skrevet

Jeg har fått min mann til å kikke på de flere ganger. Og en venninne. Det endte forresten med at hun "lånte" deler av teksten uen å si ifra og fikk jobb selv.

Skrevet

Æsj, det er jo litt bittert! Men da betyr det i hvertfall at teksten din er godt formulert da:-)

Skrevet

Hva typer jobber er dere søker på da?? Jeg bor på et relativt lite sted.., mange om benet her også egentlig.. men jeg har valgt og gå litt andre veier en bare og søke via cv og søknader.. Også si ifra til bekjente at jeg ønsker jobb.. Jeg er vel kanskje ganske heldig siden jeg har endel kontakter.. Men også funnet ut at jeg søker på omtrent alt så plutselig en dag har jeg napp..=))

Skal på jobbintervju nå snart.. Gleder/gruer meg.. Selvom jeg er ganske sikker på at jeg har store muligheter..

Skrevet

Søker på de jobbene jeg ser ut til å være kvalifisert for jeg:)

Har ikke så stort nettverk her, flyttet hit i mai...

Tar gjerne imot gode jobbtips fra deg som får det til:)

Skrevet

Blekkspruten: gjerne send pm om du har veldig gode tips i fh til søknader osv.

Jeg har sett på en del av de vanlige tipsene som ligger ute...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...