Gå til innhold

redd for å gå opp mer i vekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

med tanke på at jeg sliter med bekkenløsning og ikke er aktiv er jeg livredd for å gå skikkelig opp i vekt..

spise må jeg jo, og spiser ikke spesielt usunt heller. men allerede gått opp 6 kg og er ikke lengre enn 19 uker:(

veide 60 ned start og er super redd.

Noen med tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel ikke noe tips men...

Jeg sliter med det samme problemet.. Jeg er 25 uker i morgen, og nærmer meg 10 kg... Er 170 høy og veide 58 ved start.

Prøver å la være å tenke så mye på vekta, det er utrolig individuelt hvor mye man går opp iløpet av graviditeten. Man kan spise så sunt som bare dèt og likevel gå opp en masse, og motsatt!

Vet det er lett og si men.. Prøv å ikke tenke så mye på vekta! Så lenge du gjør ditt med et godt kosthold, så er det bra! Men du har lov til å kose deg litt i jula da, ikke glem det! =o)

Det får bli som det blir, jeg har gjort mitt, og lille krabaten trenger mye næring for å vokse =o)

Skrevet

skjønner det.. men blææ er super redd for å ende opp som søss når hu var gravid... koser meg når jeg føler for det. men sliter litt oppi hue fordet . ikke så lett detta..

men takk for "tips":)

HI

Skrevet

Jeg vet.. Man vil så gjerne tilbake til som man var før hybelboeren flyttet inn!

Kvier meg litt for å gå opp på vekta nå for tiden ja!!

Får bare satse på å bli helt bra etter fødsel og trille/jogge mye tur med ungen =o) Og at man ammer av seg en god del...

Her jeg bor popper det frem unger støtt og stadig, så har sett en del mødre komme joggende med barnevogna =o) hihi det ser unektelig litt spesielt ut, men de skal ha all kredit for motivasjonen!!

Skrevet

jeg har også gått en del opp i vekt, og ja, jeg bekymrer meg, men jeg tenker som så at hvis man går inn for å få vekk det ekstra etter fødselen klarer man det! andre har klart det før oss, så hvorfor bekymre oss?

vi får prøve å spise så sunt som mulig, så får vi legge på oss det vi gjør, så får vi det vekk etter fødselen! :-)

vi må også huske at det er en grunn for at vi går opp, og det er ikke likt for noen:-) lykke til! det kommer til å gå kjempe bra!

Skrevet

jeg er 28 uker på vei og gått opp 15 kilo, veier nå 72!! også er jeg i tillegg bare 20 år:( men jeg lar vær og fokusere på det, for når man er gravid, skal man kunne kose seg litt ekstra. spiser ganske sunt, masse frukt iallefall.

Skrevet

Hei

jeg veide 58kg ved starten, og spiser heller ikke noe usunt, jeg trener og lever egentlig helt som før. men jeg har også gått opp 6 kg. har alltid vært lang og tynn. jeg har ikke gjort noe spesielt som jeg føler er grunn til at jeg har økt i vekt. har jo fremdeles ingen spesiell mage, og folk sier jeg holder meg så fin og slank... jeg trodde kansje 6 kilo ville vises bedre på meg, bruker jo også samme klær enda.. så kan d være vann???

Skrevet

Kroppen regulerer seg selv. Det er mange årsaker til at man går opp i vekt, og man kan fint gå opp 20 kilo som raser av igjen i løpet av de første ukene etter fødsel. Det kommer helt an på.

Så lenge du vet med deg selv at du spiser litt frukt og grønt og litt proteiner hver dag, så skal du faktisk ikke være bekymret. Mange gravide får kvalme eller andre ting som påvirker appetitten så de bare klarer å spise usunn mat, og det er de som sliter i etterkant. Tenk at de tingene du putter i munnen skal være byggesteiner for å "bygge" babyen din. Sulter du deg, kan babyen faktisk mangle byggesteiner på viktige utviklingsstadier. Når kroppen sier at den er sulten, så spis! Men spis noe sunt før du spiser noe snop.

Og for all del - drikk masse vann og hold fordøyelsen i gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...