Gå til innhold

Helt bleiefri på 2 1/2 uke ;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har prøvd før på han også,men virket ikke helt klar..

Men plutselig,på 3-års dagen sin ville han ikke ha bleie på,grit det,for vi har jo prøvd før,men bleia skulle på samme søren den,mente han selv da..

Etter den dagen har alt gått knirkefritt..

Dag 4 som bleiefri (om dagen) så ville han ikke ha nattbleie på.

Greit, sa jeg.

Han la seg uten bleie på han..

Og nei som jeg angret etterpå,nå hadde jeg tatt meg vann over hodet..

Regnet med att jeg måtte opp om natta og bytte på senga..

Pappa'n likte ikke det att han fikk ligge uten bleie,og det var absolutt min jobb og bytte på senga om natta da ja..

Men det gikk fint det ;) (må legge til att han hadde tørr nattbleie 3 morgener på rad også da)

Og det går overraskende bra.

Er skikkelig moro ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, så bra! Flott at dere slipper alt til og med nattbleie. Så vittig at han bestemte seg akkurat på 3-årsdagen. han mente vel at han var stor gutt da =)

Min gutt er 3 år og 3 måneder, og først denne uken sluttet han med bleier i barnehagen. Det har gått kjempefint, men de tar på bleie når han skal ut. Hjemme har han gått uten en stund, men sover fortsatt med nattbleie, og den er ikke alltid tørr om morgenen.

Så han e rnok litt sen - storesøstrene var mye yngre da de sluttet.

Men nå er det nok ikke så lenge får vi også er helt kvitt bleiestyret =)

Skrevet

Så flott! :-) Flink gutt. Deilig å få nattbleien av også da. Mine to eldste gutter har sluttet med dagbleien en stund før de ble 3 år, men nattbleien henger igjen, eldste var over 4 år før han var klar for å slutte med den og mellomste er nå over 3 år og bruker den fortsatt og bleien er kliss våt hver morgen så han er ikek klar for å slutte på natten enda.

Skrevet

så bra!!!

sånn var det i fjor da eldste vår slutta også!!

Skrevet

Gratulerer så flink han er :o) Jeg har alltid vært av den overbevisningen at bleieslutt overhodet ikke behøver å være noe pes, så lenge man bare har ro til å vente med avvenningen til barnet er moden nok for å slutte med bleier. Det har jo dere klart på en flott måte :o) Her i huset har vi tradisjon for å slite med sengevæting, så nattbleiene henger som oftest med i mange år etter at barna er blitt tørre på dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...