Gå til innhold

Nå begynner panikken for julen å komme...............

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skrekk og gru..................har jo visst lenge at jeg har termin 1 uke før julaften,men nå begynner panikken angående matinnkjøp og mat i julen å komme.Har bestandig vært hjemme hos mine foreldre i julen,bortsett fra i fjor da jeg var sammen med min bror med familie. Så det er første julen hjemme hos oss selv,heldigvis kommer mine foreldre så jeg regner med at mamma stiller opp på kjøkkenet,med assistanse fra meg. Men lå i dag tidlig å tenkte på dette: hva skal vi ha til mat i julen?når skal vi kjøpe det inn? hvordan få det med hjem?(vi har hverken bil eller førerkort),vil ha mesteparten kjøpt inn før fødsel og ivertfall før termin men er det tidlig å kjøpe inn kjøtt nå?kan jo ikke vente til 23.12 heler for da er det jo tomt. Vi bor 5 min å gå fra en Kiwi butikk og 10 min fra ica maxi (gå),så sånn er vi heldige at det ikke er så langt unna. Ikke er jeg ferdig med julegavene heller.....

har ikke så mange igjen heldigvis og jeg tror jeg vet hva jeg skal kjøpe.

Det får bli som det blir..............

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo få noen til å gjøre innkjøpene for deg også da. Med termin en uke før jul må jo alle være forberedt på at dere kan være på fødestua på julaften... Litt kjedelig å sitte med masse julemat da, kanskje? Du skriver ikke noe om du har fryser-da er det jo bare å kjøpe det du kan fryse ned på forhånd. Jeg ville ikke kjøpt inn mat helt i siste liten-ofte er ikke utvalget så bra da.

Skrevet

Vi har termin samme dag, og jeg skjønner godt hva du mener!

Skal heldigvis til mamma på julaften, så jeg slipper akkurat den bekymringen.

Men det er ellers så mye som skal ordnes syne seg!

Har bare fått ordnet én eneste julegave, og har ikke fått handlet inn noe mat.. Vi har heller ikke førerkort/bil. Bor også 5min gange fra butikken, men det er begrenset hva man klarer å bære med seg.

Har heldigvis fått pyntet til jul hjemme nå. Og vi kjøpte falskt juletre i år. så det er også ferdig pyntet :)

Vet at familien ikke forventer seg noe særlig med gaver eller en skikkelig opplagt nybakt mor i julen, men likevel så tenker jeg konstant på hvordan jeg skal rekke alt!

Du kan jo handle kjøtt nå og legge i fryseren hvis du har mulighet?

Jeg skal handle med mamma i løpet av uken og da fyller jeg opp det som er, så får sambo ta seg av småhandlinga frem til jeg har født...

Som du sier "Det får bli som det blir" :)

Det er jo bare denne ene gangen mest sannsynlig, og det er jo verdt det :)

Skrevet

Hvis ikke foreldrene dine kommer langveis fra, så kan du vel be dem handle inn kjøttet for deg? De har kanskje bedre frysekapasitet òg..

Skrevet

Vi har kombiskap og mine foreldre kommer fra trøndelag (bor på østlandet selv,så de skal være her i julen. Tenkte å handle inn litt kjøtt i dag og fryse det.De har sagt at de ikke forventer den storslåtte feiringen,men det er så rart med det, jeg føler jo at jeg må gjøre litt, og er jo vant til familiens julefeiring,så jeg vil ha mest mulig likt den....

føler litt press,hvis dere skjønner hva jeg mener....

Heldigvis bor søsteren til sambo i nærheten,er kanskje mulighet for å låne litt plass i fryser der, de har fryseboks ivertfall....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...