Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Hei, Trenger bare å få luftet tanken litt. Er litt mye for meg om dagen. Er gravid i femte mnd og er super lykkelig over det. Er noe vi har ventet på i mange år. Planla og feire jul til svigers i år da sambo endelig er hjemme ei jul og vi ikke ser svigers så ofte. Men så kommer det som ikker er godt og trivelig, har en mor som i alle år har slitt psykisk og ofte ikke hatt det noe særlig bra. Hun og pappa ble skilt da jeg var ung, og da ble mamma masse alene. Hun er ikke sosial i det hele tatt og sitter heller hjemme enn å gå ut. Jeg har bestandig slitt med dårlig samvittighet ang mamma, i og med at når jeg dro plasser ble hun alene. osv. Hun har alltid vært flink til å klage over ting å. Nå i de siste årene har hun vært mye syk, uten at legen ikke kunne finn noe galt. Vi i rundt henne har jo bynt å sett oss litt lei av sykdomsprat og syting. Nå viser det seg at hun har kreft i magen. Og de undersøker henne for å finne ut hvor det kommer fra. Under dette sliter jeg med mine følelser da jeg er jo redd for å miste henne, og egentlig ikke vil tenke på det i det hele tatt. Og oppi alt dette så vil mamma egentlig ikke fortelle oss i rundt henne om hva legene finner ut osv. ??????? Blir så oppgitt...... Det er nok at vi hvet at hun har kreft ikke hvor hun har kreft, sier hun Nå lurer jeg på hvor vi skal evt feire jul henn??? Får jo dårlig samvittighet uansett.??? Hvis jeg ikke feirer sammen med mamma. eller hvis jeg ikke feirer jul sammen med svigers, som vi hadde planlagt og som jeg har lyst til. Huff hva skal jeg gjøre..... Huff ble litt av et ssyte innlegg men. Er bare klar av å være lei meg. Nå som jeg er gravid skulle jeg endelig værdt gla. :-/
Marit & de 3 knøttene Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Hva med å invitere både svigers og din mor hjem til dere da? Det gjør vi. Da løser man problemet og slipper å ha dårlig samvittighet for den/de som blir sittende alene.
Mininni Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Eventuelt spør svigers om din mor kan være med dit. De forstår sikkert situasjonen, og på den måten får du den julen du hadde gledet deg til, uten dårlig samvittighet. Og hvis moren din blir invitert dit, men sier nei, så er jo det hennes valg - da tilbys hun å feire jul sammen med dere, og hvis hun da avslår så trenger du ikke å ha dårlig samvittighet.
<3Tord&Tuva<3 Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Uff, skjønner att det ikke er helt lett. Men kanskje du skal spørre mammaen din om hun vil feire jul sammen med svigersene dine?, håper hvertfall alt ordner seg for dere og att dere får en riktig så fin jul
Nubbi & bittelillen Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Skjønner godt dillemmaet ditt, det er ikke så greit med syke foreldre uansett hvordan det er. Vi kjøpte hus i høst og for å gjøre det enklest mulig for oss selv (orket ikke tanken på å kjøre Norge på tvers midt på vinteren med to hunder & masse pakker...) har vi invitert både hans foreldre og min mor til julefeiring hos oss - og det har de alle takket ja til :-) Selv om mamma er skrøpelig til bens og ikke kan bære all verden har hun bestemt seg for en togtur på nærmere 11 timer! - for som hun sier: tid har jeg nok av. Hun kunne også ha flydd og brukt skarve 4-5 timer. Foreldrene hans har en kjøretur på ca. 4 timer. Foreldrene våres har bare truffet hverandre noen få ganger, så det blir nok kjekt for dem også. Ingen som trenger å være alene i julen og ingen som får dårlig samvittighet. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Det er ikke din feil! feir jul der du ønsker for uansett hva du kommer til å gjøre vil det ikke være godt nok dessverre. Hun burde ha en profesjonell å snakke med for det er tydelig at hun ikke har det bra, men hun er en voksen kvinne! syns det er litt rart at hun ikke vil prate om sykdommen... Nå vet jo ikke jeg mere om moren min enn det du skriver, men kan det tenkes at hun bare later som hun har kreft for å få dere rundt henne til å få dårlig samvittighet og gi henne oppmerksomhet? dessverre gjør folk med psykiske problemer ofte slike ting som kan være utenkelig for oss andre. Moren din trenger proff. hjelp. syns det er dumt at det går utover deg men skjønner samvittigheten din. Jeg vet dessverre hvordan du har det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå