dritgrei hei hei! Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 i morgen drar jeg på helgetur, og dritgreipappan og ungene skal få besøk av svigersfolket. til det er det en del ting som må ordnes... hjelpe meg, men om jeg får gjort unna alt her i boligområdene våre... tror dere at de setter i gang på loftet da? det hadde vært fryktelig deilg! ;-) men jeg gjør som dere jeg nå. Jeg har strøket sengetøyet så de skal synes det er koselig. Jeg har kjøpt blomster til å ha på rommet deres, så det også skal være koselig, jeg har vasket og strøket alle klærne i hele huset så hun ikke føler hun må hjelpe oss med det. vi har ryddet i diverse kriker og kroker i et par ukers tid, og i dag skal jeg gjøre resten. For i morgen er det viktigst for meg å få laget maten de skal få når de lander, og kaken de skal spise til kaffen - etter at jeg har reist. Lørdag og søndag skal svigermor få holde fortet. Jeg kjenner at det er bekymringer knyttet til dette besøket; tenk om dritgreijenta ikke fr sovet som hun skal fordi de syns hun legger seg fr tidlig... he he hun legger seg klokken 17.30 hver eneste dag :-))) og sover til 07.00. Tenk om dritgreigutten ikke får sett p barnetve fordi de voksne ikke skjønner at man skal være stille når det er barnetv. he he det er viktige ting å bekymre seg for ;-) Men i tillegg til all denne strykingen og ryddingen, har jeg kjøpt en gave og heklet to de skal ha med seg hjem igjen. Det føles flinkt, for de er allerede pakket inn og det ble fine gaver og alt. Jeg føler liksom at jeg har en viss kontroll på dette besøket, og alikevel går jeg rundt med klump i magen, for jeg vet jo at hun kommer til å finne noe som ikke er ok. "Gå og kjøp deg en duk og noen blomster dritgrei, for jeg klarer ikke å slappe av når det ikke er jksoelg rundt meg" Det sa hun sist hun var her..... shit ass - hun er ikke så snill i grunn. Dessuten syns jeg at vi har det ganske koselig her, til tross for at ungene drar ting utover i hytt og gevær, tusen ganger om dagen. også er hun så streng på de takkekortene - oi o i oi jeg har 30 igjen å skrive, de må jeg få skrevet i dag, ogs må jeg få laget albumene som de skal ha med seg. hjelpe meg dette blir en travel dag! Jeg håper det er en sjel som kan heie litt i løpet av dagen! .....men sånn ellers er det greit ;-)))))) he he
Travelmor Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Du er jo helt utrolig som har stelt slik i stand til svigersbesøket. Du må jo være verdens kjekkeste svigerdatter å ha! Dersom svigermor pirker nå går hun rett inn i svigermonsterklubben om hun ikke har medlemskap der fra før da.. Det går sikkert greit med dem hjemme. Jeg venter min mor på besøk hvert øyeblikk og får nesten dårlig samvittighet når jeg leser om din omtanke for gjestene, for jeg har ikke strøket noe. Vet ikke om jeg har husket å legge på sengetøy en gang! Så nå får jeg skjerpe meg litt her, har fortsatt noen minutter igjen til hun er her:-) Du det beste med takkekort er når de er ferdige og ute av huset!! Jeg heier og kjenner meg så godt igjen. Tror jeg brukte flere måneder før jeg var ferdig med alt. Det er en grunn til at jeg har ferdigtekst på julekortene.. Ha ellers en strålende dag!
Maud Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Den svigermoren din får deg jammen til å henge i stroppen! Du har gjort alt en kravstor dame kan forlange og enda litt til. Hvis hun klager over noe nå, så MÅ du tenke at det er henne det er noe galt med, ikke deg. Så fint at du skal gjøre morsomme og hyggelige ting mens svigers er hos dere. Det høres veldig riktig ut :-)
frøydis m/ 4 Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Heia! Heia! Men ikke slit deg helt ut med å ordne alt da. Spes. hvis det ikke er godt nok likevel :-) Alt du har ordnet nå, er mer enn nok til at svigers burde være storfornøyde!!! Du høres ut som et unikum. Kos deg i helgen og slapp av og samle nye krefter. God helg!!
Attpåklatten :-)™ Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Du er dritflink!!! Så bra at du svelger noen kameler og gjør det hyggelig med nystrøket sengetøy og friske blomster - er sikker på at det blir lagt merke til:-) Om ikke, så er dama bare dum og teit;-) Takkekort kan du jo bare gjemme unna og si at det er klart og sendt.........fniiis........om hun skulle bry seg med det og. Kjære tid for en svigermor altså! Jeg ønsker deg en super helg i koselig selskap og fri til å bare være deg:-) Og heier!!
Karomamma Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Adventsengel er du sjøl Håper du får en finfin helg her i tigerstaden og ikke tenker på svigermonsteret et eneste sekund!!! Når er konserten dere skal øve til? Denne gangen vil jeg komme
dritgrei hei hei! Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ler av at dere syns det høres ut som jeg er en hyggelig svigerdatter - for det er jeg ikke. Og alt jeg gjør for at hun skal kose seg er for at jeg ikke skal føle meg tråkket på, men det får hun antagelig til med glans uansett... Men nå gjør jeg mitt, og hvis ikke dette er bra nok så kan jeg rett og slett ikke leke så mye med henne mer..... takk for at dere heier!! Jeg er fortsatt bare øverst på listen av hva som Å gjøres i dag, så her er det bare å henge i. :-)
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Heia heia..men du???? Ikke slite deg ut pga denne dama.. Selv venter jeg svigers til jul og har en mistanke om at jeg kommer til å være utslitt til jul...Svigermor er vaskefreak og tåler ikke rot..ENKELT med 4 unger i hus her.... :0( Men jeg må nok lære meg til at så lenge de bor her så må hun tåle litt av hvert og jeg må knipe igjen ørene for kommentarer..... Håper du får en trivelig helge tur...GOD TUR :0) Klemmer fra
Urtete Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Hei lille adventsengel! Vil bare ønske deg riktig god tur i helgen - kos deg masse masse masse! Svigermor har du gjort ALT for å blidgjøre. Så nå kan du egentlig gi f... i henne og bare tenke på deg selv en stakket stund! Ha det fint!! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå