2gulljenter + 1 gullgutt Skrevet 6. desember 2007 #1 Skrevet 6. desember 2007 Er det noen som vet om en bil som har seperate seter i baksetet? Vi venter nå nr tre, og etter å ha testet ut med tre barneseter, så ser vi at vi ikke har plass til å feste alle setene skikkelig.Tror derfor vi må ha en bil der hvert sete får hvert sitt sete Hva gjør dere andre som har tre barneseter?
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 6. desember 2007 #2 Skrevet 6. desember 2007 Vet at det finnes Hiace-modeller der setene er separate. Mange som skryter av det i forhold til plassering av barneseter, lett tilgjengelig, lett å holde rent osv. Men jeg har ingen egen erfaring å slå i bordet med, da=)
Phantom´ Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Vi har akkurat kjøpt ny bil for å få plass til 3 barneseter. Har også en bil nå hvor det går med 2 "store" seter og et maxicosi, men ikke 3 store seter. Begge bilene har separate seter. Den gamle bilen er en Renault Senic. Der er det 3 separate seter, men det i midten er litt smalere enn de to på sidene, ergo passer det bare med et lite barnesete i midten. Vi ordner det med å montere base i setet slik at det blir lett og ta ut og inn av bilen. Den nye er en Ford S-max. Den har 3 ordinære seter bak. God plass til setene, og god plass til bena når barna blir litt større. Fungerer også bra med bakovervendte seter. Mange fine finesser. Kan til og med legge ryggen på setene bakover... Ellers har s-Max en storebror, Ford Galaxy. Den er tilsvarende, men er bittelitt større. Og en del dyrere... Ta en titt på Forden, kanksje du også lar deg friste???
Phantom´ Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 Kom på en til... Peugeot 807 (tror jeg den heter) har god plass til 3, men for meg så ble den litt vel mye "buss". Fordelen med Forden er at du kan ha seter i bagasjerommet også, slik at det blir 7-seter. Det har vi kjøpt, så da kan vi ta med en ekstra passasjer. Med 5 i familien er jo bilen full ellers.
Gjest Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Vi venter også nummer tre nå, og vi kikket mye før vi endte opp med en Ford S-Max. Helt genial bil! Individuelle seter i baksetet, som kan reguleres både i rygg og sete separat, samtidig som at du får med deg det du skal ha i bagasjerommet! Vi kjøpte en 7-seter vi da, hvor de to ekstra setene ligger nedfelt i bagasjerommet når de ikke er i bruk. På en nybil er det kun 6.500 kroner i forskjell på en 5-seter og en 7-seter. Prismessig så er den også ganske gunstig; men de er jo fortsatt ganske nye, så det begrenser seg hvor billig du kan få den! Sjekk den ut, den er verdt det!
Maigullet Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 Vet at wolksvagen touran og sharan har tre separate seter, og plass til tre barneseter. Er på utkikk etter ny bil selv, for det blir ikke plass til tre barneseter i bilen vi har heller. Men nå har jeg ønska meg 7 seter siden jeg kjørte det i usa for ti år siden, så kanskje jeg endelig får drømmen oppfylt
Phantom´ Skrevet 6. desember 2007 #7 Skrevet 6. desember 2007 Vi har prøvd Touran. Fikk så vidt klemt inn 3 barneseter, men det er MYE plunder å få festet selene mellom setene. 6-åringen min greide ikke å få det til selv.
Phantom´ Skrevet 6. desember 2007 #8 Skrevet 6. desember 2007 Sorry! Gikk litt fort her, det var Safira vi prøvde, ikke touran. Men Touran hadde plass, men det var himla trangt bak i de to ekstra setene. derfor ble denne bilen valgt bort i ny-bil prosjektet vårt.
Cocoon Skrevet 6. desember 2007 #9 Skrevet 6. desember 2007 Trygg Trafikk har testet biler for å se hvilke som har plass til tre barneseter på en gang. Her er en link til testen, så kan du lese om den selv. :-) http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2726
Birthen Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Vi har mazda5. Den har to ekstra seter bakerst. Så da sitter de to minste på midtraden, mens eldste og barnevognen får "sitte" ved siden av hverandre helt bakerst. Ikke store bagasjeplassen, men det løser vi med takboks. Beste med bilen er skyvedører. Letter inn og ut-setting av barn og seter noe så helt utrolig! Og ungene kan åpne bilen selv uten at døren smeller inn i nabobilen...
hildus Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Vi har akkurat kjøpt en 7 seter Renult Easpce som er veldig romslig. Vi tenker å ha to seter på første rad og storebror bak i eget sete. Har prøvd med to seter og en voksen i miodten og det er ikke noe problem. Man kan ta ut alle setene og veldge selv hvilke man vil ha stående i bilen, genialt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå