Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan vi spise dette????

Har hørt at vi kan spise Mozarella på pizza og hvis den har blirr smeltet på noe vis.... Er det riktig?

Hva med Fetaost???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Les bakpå pakningen. Der står det om osten er pastaurisert eller ikke. Det er upastaurisert ost man oppfordres til å holde seg unna. Både fetaosten og Mozarellaen som ligger i mitt kjøleskap er pastaurisert i alle fall, men det kan kanskje variere med typen.

Ost på pizza vil jag anta er trygg uasett, da den er varmebehandlet.

Skrevet

Osten som inneholdt listeriasmitte på Rikshospitalet var vel pasteurisert så det er derfor gravide har blitt oppfordret til å holde seg unna all myk ost, selv pasteurisert (og spesielt fra små meieri og utlandske). Men feta fra Tine f.eks er det nok ikke noe problem med. Ekte feta der i mot er ikke pasteurisert...

Men nå fikk jeg veldig lyst på pizza:-)

Skrevet

OK takk for svar.

Blir helt over nervøs av dette jeg..... Har spist litt fetaost i salaten min fra kantinen på jobben.... Skal slutte med det tror jeg, men håper det ikke har gjort noe skade til nå?!

Hva tror dere?

Skrevet

Den mest brukte fetaosten i norge er vel den av merket "apetina" (tror det er sånn det skrives) Selgs på glass i olje. Denne kommer fra en stor levrandør og er pastaurisert. Jeg spiser i alle fal denne med god samvittighet. Bare pass på at osten ikke er gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...