Gå til innhold

Kan man erstatte melk med soyaprodukter ved kutt av kumelk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan svare meg på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer vel ann på hvorfor du kutter kumelk!;) Men det er iallefall godt;)

Skrevet

Tror det. Nettopp kutta ut alle kumelkprodukter pga kolikk hos ungen og tar kalsiumtilskudd.

Skrevet

Jeg måtte totalkutte alt av melkeproteiner med begge barna mine, og du må være obs at de kan reagere på soya også (jeg vet ikke med kolikk da, men ved allergi iallefall).

Begge mine viste seg å ha hissig soyaallergi også.

Men soyais er ialllefall nydelig

Du kan lage mye godt med havremelk også, pannekaker og vafler f.eks. .-)

Skrevet

Jeg har lagd grøt til lille med rismelk.. Den var god. Soya har jeg ikke prøvd..

Men hvis dem får en allergisk reaksjon, så dukker vel den opp ganske fort?

Skrevet

Ja, det merker du relativt raskt ja.

Men vær obs p at rismelk har lite næring-mye sukker, men ungene elsker det. Pleier å kjøpe det på sykdomsdager hvor de ikke vil spise, da er rismelk og mariekjeks tingen, he-he-

Bruker selv havremelk til risengrynsgrøt og havregrøt, den er litt mer beriket...

Ellers får ungen mine Nutramigen da, som er melkeerstatning på blåresept.

Skrevet

Ååå.. det visste jeg ikke om rismelk.. Kanskje prøve soya i stede for da.. Godtok de den ganske fort eller? Drikker de den ren, eller er det bare til grøt o.l? Men havremelk.. Hvor får man kjøpt det?

Takk=)

Skrevet

Altså mine tåler ikke soya, men havremelk år du på ICA, Meny, Ultra, Centra og Coop mega iallefall, pluss i div. helsekost-butikker.

ICA har sin egen havremelk og den er det mest næring i iallefall, koster 1 kr mindre pr liter også, he-he

De drikker den ren, også bruker jeg den mye i matlaging og på puffet ris og sånn.

Pleier å blande grøt med Nutramigen, men har jeg dårlig tid bruker jeg bare havremelk og den grøten sklir bedre ned.

Men prøv pannekaker/vafler med havremelk, det er godt!

Skrevet

Takker! Da skal jeg se etter det neste gang! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...