Gå til innhold

Hvor mange ganger har dere strøket noen til eksamen da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke så mange, men noen har måttet blø for komplett mangel på kunnskap.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, fem i år så vidt jeg kan huske, det vil vel si en femti-seksti stykker i alt i løpet av karrieren som Pesta. Og de aller fleste av dem har ikke gjort det aller minste vondt, selv etter jeg har fått navnelista matcha med eksamensnummer. Men et par svei skikkelig, vi snakker om de som hadde max uflaks, en dårlig dag på jobben, som de fleste andre dager i året hadde kara til seg ståkarakter og dermed kunnet komme seg videre.

Du da?

Skrevet

Jeg strøk to i vår. Var bare medsensor da. Til våren er jeg hovedsensor. Gruer meg.

Skrevet

Skal det ikke være med noen voksne altså? Fnis. Det går kjempebra, enhver ryddig fagperson uten for markerte avvikertrekk eller popularitetsnoia kan være sensor.

Skrevet

Joda jeg får en voksen medsensor så han får holde meg i øra.

Skrevet

ingen, men så er ikke jeg lærer da. så slipper å vurdere andres prestasjoner på den måten.

Skrevet

da må jeg som sitter på andre siden spørre om hva dere egentlig legger vekt på? tar dere hensyn om dere ser at kandidaten er overnervøs? jeg kan på en måte skjønne at man fort klarer å luke ut personene som stiller opp uten noe som helst kunnskap whatsoever og tror at ting skal gå som snurt anyway. men hva med dem som faktisk er forberedte men taper seg fullstendig pga nervøsitet? jeg skal opp til muntlig (banna beint, det er min flaks) til våren og jeg vet at jeg sikkert kommer til å ligge over doskålen i noen timer før jeg er klar ;/ hater det, enkelt og greit.

men på en annen side syns jeg synd på dere også, jeg hadde følt meg som en bøddel til tider.

Skrevet

Bare tre, tror jeg. Ganske små fag, og da er det forholdsvis lett å banke det mest elementære inn i selv de treigeste.

Men de jeg har strøket, de har virkelig fortjent det! Uten at den påfølgelde klagesangen på kontoret mitt tyder på noen særlig selvinnsikt hos de det gjelder!

Unnskyldninger av typen " ja, men eksamenssettet lignet ikke på det fra i fjor", faller i særdeles skrinn jord hos undertegnede...

Skrevet

Nervøsitet er helt greit. Det veit vi. Alle er nervøse, noen såpass at de knekker sammen i gråt på muntlig. Da venter vi til det går over, lar vedkommende samle seg og så går vi videre. Har også hatt kandidat med sterke angstanfall oppe, som måtte stanse, konse om å puste, ha et halvminutt på å klare å snakke igjen, mange ganger i løpet av eksamen. Hun fikk A. Jeg gir ikke karakter på folks psyke, kun på fag.

Skrevet

Hva med "jamen, den oppgaven hadde bare en linjes tekst, hvordan skulle jeg vite at dere syntes den var viktig"?

Skrevet

Vi lot en stå som strengt talt burde fått stryk. Men han var i ferd med å besvime flere ganger og begynte å blø neseblod av nervøsistet. Men vi ante at det fantes kunnskap der inne pga presentasjonen.

Skrevet

Det er lett å skille de som overhodet ikke har peiling fra de som er så vettskremte at de knapt klarer å snakke rent...

Jeg har ikke gitt muntlig eksamen, men vært sensor på noen, og da har vi klart å berolige de som har vært skikkelig nervøse slik at de har kommet seg i land. Noen av kollegaene mine har gitt kandidater som de vet kan pensum, men som har vært helt ødelagte av nerver, muligheten til å komme tilbake for et nytt forsøk (med til dels nye spørsmål) et par timer senere.

Skrevet

Men dette er vgs. Luten er liksom hakket over meg i rang..

Skrevet

men det finnes sensorer som sitter der med argusøyne som bårer seg gjennom marg og bein. det hjelper liksom ikke det spor på nervøsiteten. har en følelse om at det finnes sensorer som er sensorer kun fordi det gir dem en orgasmisk følelse å sitter der med makta. men så finnes det sensorer som er gudesendte også. og slik er det vel med alle samfunnslag. har klart meg overraskende bra til tross for nervøsiteten, så det kun meg selv jeg kan skylde på som tillater meg å hause min egen nervøsitet opp til de grader.

kanskje jeg kan leie deg inn for anledningen?

Skrevet

Jeg trenger jo alltid penger, så du kan prøve ;)

Ja, det finnes dritmennesker som er sensorer. Men du får satse på at de kan overbevises med kunnskap.

Skrevet

Har strøket på en eksamen. Det var en skriftlig eksamen på seks timer. Hadde to andre samme uke, og da den siste kom var jeg bare ikke i stand til å konsentrere meg. Da jeg tok den opp igjen var det som muntlig og da fikk jeg toppkarakter. Det eneste jeg gjorde var å repetere deler av pensum en gang i løpet av 5 månder, så jeg kan ikke ha vært helt blank første gangen;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...