Gå til innhold

Hemorider...! :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ut fra at det er hemorider jeg har fått - er som myke "puter" rundt endetarmsåpningen. Synes rett og slett det var utrolig ekkelt - leste et sted at jeg brurde forsøke å dytte dem inn igjen, men jeg klarer det ikke..! Blir uvel av å ta på dem :(

Men er det noen som kan si meg om det er noen sjanse for at de forsvinner igjen av seg selv? Evt. hva kan jeg gjøre for å fjerne dem så fort som mulig? Må man til lege, eller kan man ordne opp på egenhånd?

De gjør ikke vondt, men jeg kjente det bare da jeg tørket meg, at det var "noe" der bak. Usj og æsj. Ble helt dårlig jeg nå.

Blir utrooolig takknemlig for gode råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke vær redd, det er ikke farlig. Bare ubehagelig og guffent. :-) Kjøp Alcos-anal krem på apoteket - reseptfritt. Smør på et par ganger om dagen og de krymper inn etterhvert. Det er dessverre sånn at man lettere får hemoroider i svangerskapet pga tregere tarm, økt press nedover der og sånn. Jeg fikk det etter forrige fødsel, for da presser man jo så man ser mann med hjåen ;-), og i dette svangerskapet kommer de mye lettere tilbake igjen. Hvis du får skikkelige plager med det bør du ta det opp med lege/jordmor, så de er klar over det. I de "værste" tilfellene går det ann å fjerne dem kirurgisk, men da selvfølgelig etter fødsel og sånn. Får håpe det ikke blir så ille da. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...