Gå til innhold

basis kakeoppskrift

Anbefalte innlegg

Skrevet

denne oppskriften har min mor faktisk funnet opp,det er en basis kakeoppskrift som du kan gjøre nærmest hva du vil med...den er også ganske sunn...

Oppskrift oljekake:

3egg

2dl sukker

0,8dl olje (uten smak)

ca.3dl hvetemel (mulig du må tilsette mer om røra blir tynn)

2ts bakepulver

og hva du vil av smak,det seg være oppskåret frukt,sjokolade,juice,te,kaffe eller syltetøy...det er bare fantasien og smaksløkene (evt hva du har tilgjengelig) som stopper deg,bare vær oppmerksom på at hvis du bruker væske bør du begrense mengden på dette til 1-1,5dl...

Jeg pisker først eggene godt og jobber meg så nedover lista og pisker godt for hver ingrediens,da blir den meget luftig...velger du frukt eller nøtter vendes dette forsiktig inn i røra eller det kan legges på toppen når du har hatt røra i formen...

Stekes midt i ovnen på 175grader i ca30min...sjekk med stekepinne...

En ypperlig "oi-jeg-får-besøk-om-en-time"-kake eller lett å bare slenge sammen hvis du er fysen på noe godt (og hvem er vel ikke det under svangerskapet...??)

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

min mor bakte en variant av denne når jeg besøkte henne i helga og den smakte som en blanding av krydder- og kefirkake...det eneste hun gjorde var å lage basisoppskrifta også varmet hun opp litt honning med frokostjuice og diverse "julekrydder" (kanel,nellik,ingefær,anis,osv) og blandet det hele inn i røra...som glasur brukte hun bare melis rørt inn i frokostjuice....mmmmmmm....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...