Gå til innhold

negative eggløsningstester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg håper noen kan hjelpe meg.. Samboeren min og jeg prøver på å bli gravide. Har vært uforsiktige siden juli, men ingen ting har skjedd. Forje mnd. tokk jeg eggløsningstester i syv dager, men fant ingen eggløsning. Hadde en unormal syklus på 33 dager, men fikk mensen. Har prøvd med eggløsningstester denne mnd. også, men finner ikke eggløsningen. nå har jeg prøvd i 15 dager! Kan det være at jeg ikke har eggløsning? kanskje jeg gjør noe feil? Vet vi ikke har prøvd så lenge, men blir engstlig for at det er noe galt med meg, siden det ikke blir noen resultater..

Hilsen usikker

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fulgt instruksjonene som medfølger el-testene? Hvis du tar basaltemperaturen din hver morgen så vil du se om du har eggløsning og når du har eggløsning...begynte selv med temperaturmåling denne mnd..

Når du ikke vet når eggløsningen din er, så er det jo ikke sikker dere har truffet i eggløsningen?? Hva med p-piller, spiral, p-sprøyte det kan også nedsette fertiliteten for noen for en stund etterpå...ibux og andre betennelsedempende kan også gjøre at kroppen får problemer med å slippe egget...

Skrevet

Ja, har fulgt instruksjonene. Vet veldig lite om hvordan tempraturmålingene fungerer, finner kanskje ut av det her. Men jeg har jo så ustabil syklus, en mnd 28 dager og en annen 34, så vanskelig å beregne når eggløsningene egentlig skjer. Syntes det er litt rart at jeg ikke finner eggløsningen når jeg tar tester hver dag.

Jeg sluttet med p-piller i august 2006, så det er jo lenge siden. Jeg pleier få litt vondt i eggstokkene hver mnd, jeg har trodd at dette kanskje var eggløsning?

Har akkurat tatt en antibiotikakur mot urinveisinfeksjon og fikk beskjed av legen at det var en kur gravide også kunne ta. Hva skjer hvis kroppen får problemer med å slippe egget pga. medisiner? blir det slippt seinere eller uteblir eggløsningen helt?

Skrevet

åååh...hvor lenge har du hatt uvi?? hva heter penicillinen du har brukt?? Har super masse erfaring når det gjelder uvi og bli gravid.....

Har du sjekket jernlageret ditt og og om du har nok folsyre???Tar du folsyre hver dag??Penicillin sluker til seg jern og samtidig mister du jern ved at det er blod i urinen...jeg mistet mensen første mnd jeg gikk på penicillin for uvi og andre mnd ble prøvde kroppen å få til el men jeg tror ikke den fikk det til for jeg fikk heller ikke utslag før neste mnd....

Kan være vanskeligere å bli gravid hvis man har lite jern og folsyre...

Har du tatt ibux i det siste??Det kan det også bli problemer av...

Skrevet

Kuren jeg har gått på heter Selexid. Hatt det en uke, kuren er ferdig, men jeg føler at det ikke er helt over.. Jeg har hatt uvi før og gått på penselin, men har ikke merket noe til noe endret syklus. Hvilke erfaringer har du ift. å bli gravid? Kan kanskje regne med at jeg ikke får eggløsning eller mensen da?

Jeg tar folsyre hver dag, har gjort det i snart en mnd. Har ikke tatt ibux i det siste, paracet i såfall, men ikke denne mnd.

Skrevet

jeg fikke heller aldri positiv test på el-tester.. tok 14 tester en mnd, og 21 tester mnd etter.. alltid like negativ.. gikk til legen og ho sendte meg videre til spesialist.. men rakk aldri å komme dit for jeg ble gravid mnd etter..(da hadde jeg slutta med tempinga også).. desverre mista jeg i ma uke 9.. men vet hverfall at jeg ikke gidder å kaste bort mere penger på slike tester..

Skrevet

Hei rampejenta

Det var nesten godt å høre at det er flere som ikke helt stoler på de testene.. Jeg testa og testa og det slo aldri positivt ut og man kan jo helt miste motet av dem. Da jeg ble gravid med gutten min brukte jeg ikke slike og kjenner at da slappet jeg mere av. Det kan jo hende jeg ikke gjorde alt riktig, men jeg leste at man skulle helst teste midt på dagen og til samme tid hver dag...det gjorde jeg...noen dager var det en svak strek, men det skulle jo ikke bety noe. Uansett, test eller ikke test, nå er jeg spent på om jeg får IKM denne måneden. Venter den alt fra 9. til 13.des..

Håper IKM uteblir hos deg også! Når venter du den igjen?

Skrevet

Å beregne eggløsning

1. Du registrerer menstruasjonssyklusen din i 6-12 måneder. Ut fra dette går det an å beregne den tidligste og den seneste dagen du kan være befruktningsdyktig. Etter at all registreringen er gjort, finner du frem til den korteste av menstruasjonssyklusene dine. Hvis du trekker 19 dager fra denne, finner du din første befruktningsdyktige dag. For å finne den siste dagen du er befruktningsdyktig på, trekker du fra 11 dager av din lengste menstruasjonssyklus. La oss si at din korteste syklus var på 24 dager, og din lengste på 33, vil du være befruktningsdyktig mellom dag 5 (24-19) og dag 22 (33-11) av menstruasjonssyklusen din. (Dag 1 er den første dagen du i menstruasjonen din).

2. Sekretet (utfloden) i skjeden forandrer seg gjennom menstruasjonssyklus. Den mest markerte endringen kan du se noen dager før eggløsning. Da er sekretet tyntflytende og glassklart. Hvis du lærer å gjenkjenne disse forandringene, kan du beregne dine sikre dager. I praksis vil dette si at du må unngå samleie på de våte dagene, fra noen dager etter mens og til tre dager etter eggløsning.

3. Temperaturen i kroppen din øker med ca. 0,5 grader ved eggløsning. Den holder seg på det samme nivå helt til neste menstruasjon. Hvis du måler temperaturen din hver dag, kan du registrere denne forandringen. For å unngå å bli gravid, må du ikke ha samleie før det har gått tre dager etter temperaturstigningen.

4. Urinen inneholder varierende mengder av østrogen og "eggløsningshormonet" LH, alt etter som hvor i menstruasjonssyklusen du befinner deg. Det finnes utstyr (blant annet Persona og Clairplan) du kan kjøpe på apoteket for å måle disse hormonene, for på den måten å finne ut når du har eggløsning.

tatt fra lommelegen.no

Skrevet

Angående el-testingen

Hvis du ikke vet hvor lang syklusen din skal du begynne å teste fra dag 10 av....jeg kjøpte billige tester på babyplan.no og kjøpte med et ekstra sett av digitale el-tester bare for å dobbelsjekke....

angående uvi og bli gravid

Hvis man har en infeksjon i kroppen slik som uvi, halsbetennelse osv kan det være vanskeligere å bli gravid for da er kroppen i ubalanse, det er det samme med penicillin, anbefaler deg å kjøpe multstix 5 på apoteket (hvis du er plaget av tilbakevendende uvi)den inneholder 50 urinstix hvor du kan holde øye med om du er iferd med å få ny uvi.

Hvis du har mer enn tre penicillin dette året med uvi anbefaler jeg deg å spørre legen om han kan skrive ut hiprex, den gjør urinen sur og dreper slemme basselusker(veldig greit å ha rundt el-tider)den er helt ufarlig og kan brukes både av gravide og dem som rpøver å bli gravide...

Når man har skal ha seg en tur i bingen så er det bra hvis begge to dusjer FØR samleie og at du tisser innen 15 min etterpå....ikke bruk spytt (inneholder ugunstige bakterier)til å væte deg nedentil og heller ikke vanlig glidemiddel....det finnes et middel som heter preseed som gjør nytte her og du kan også vanlig eggehvite faktisk...det ligner faktisk på kroppens eget el-slim og svømmerne stortrives i det....

rundt el kan man drikke grapefruk juice for å få mer el-slim(veldig bra for uvi også) og solvipect hostesaft for å få slimet mer tyntflytende slik at svømmerne

ellers så er det også en tipsliste hvordan man skal få det til her inne på bli gravid...

Skrevet

Takk for alle svar! Uvi har kommet tilbake og legen på legevakten ga meg en sterker pencelinkur enn sist, selv om jeg forklarte situasjonen.. så får bare håpe jeg blir kvitt uvi på lenge nå, så vi kan sette igang med å prøve på nytt.. Får prøve med noen av tipsene!

Skrevet

jeg har ikm 13 denne mnd..

Skrevet

Jeg tok El tester da jeg hadde slitt en stund og de slo ikke ut før på dag 21. Kan tenkes du har veldig sen El.

Eller egentlig slo de ikke ut skikkelig en gang, men de var så mye sterkere denne dagen at det ikke kan ha vært annet.

Skrevet

Jeg fikk utslag på dag 23 i min første pp etter MA..Var egentlig gitt meg med testinga for den mnd, men tilfeldigvis tok jeg en på dag 23 og den var knallpositiv, trodde jo først jeg var gravid, men det var jeg altså ikke, 14 dager senere kom TR.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...