LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Åhh, det er så vanskelig... Sjaman gjennomskua meg, så nå har jeg vel innset det sjøl også; jeg, LisseUmmaNuddeAtteJam, har visst funnet en MANN. Men ser det ut som om det skulle være så enkelt som så? NEIDA. Okej, story: Vi var jo på ferie for to mnd siden. Traff masse trivelige mennesker bla et ganske umake par fra et av våre naboland. Vi hang en del sammen, og jeg fikk intrykk av at de var på make-up-ferie, en slags være eller ikke være, avsluttning eller fortsettelse på forholdet. Hun var så på, skulle flytte til han, masse planer osv, han var mer avventende. Legger her til at han var 14 år eldre enn henne. Vi utvekslet alle mail og msn-adresser og tok kontakt når vi kom hjem. Vel hjemme snakka vi mye jeg og hun, jeg og han. Han betrodde seg mer og mer over hvor vanskelig han hadde det med henne, og han grudde seg til hun skulle flytte inn. Men hun er av en bossete type, og hadde allerede sagt opp leiligheta så flytting ble det. Åhh, er så vanskelig å skrive dette, har ikke nevnt det for noen andre... Anyway. Etter noen uker sa jeg mest på spøk for å få opp humøret hans etter en heftig krangel med dama at jeg syns han var hot (det syns jeg jo!). Var da det starta. kom frem at han hadde allerede vært usikker før ferien, men når han møtte meg ble han sikker på at hun ikke var noe for han. Hovedsaklig pga han har en datter som hun overhodet ikke gårover ens med, hun ønsker heller ikke selv barn. Men som han sa, han så meg i samspill med Guttongen og han forsto hvordan ting skulle være (han er heltidspappa). Mange andre ting kom også frem, og jeg sa, som jeg fortsatt mener, at om det blir slutt kommer jeg nedover, men ikke før. Og det er ca 12 timers reise herfra, så når jeg drar er det ikke bare for gøy. Jeg vet dette er noe jeg MÅ utforske, føler det er en sjangse jeg ikke kan gå glipp av, om det er noen som forstår meg. Hun har hatt noen dårlige dager, så vi har nesten ikke hatt kontakt siden søndag (korte mailer/sms/msn) for jeg er så redd hun skal finne det ut før han har mota seg opp til å prate med henne. Han er ikke så tøff...men vet det kommer. Men fikk akkurat mai der det kun sto at han savna meg, og "snart...". Så sitter her da, som en fjortiss og har dårlig samvittighet for å ha det sånn. Når jeg leser hva jeg selv skriver så virker jeg jo både naiv og dum og det som værre er. Men jeg kan trøste dere med at det er ikke uten grunn at jeg har vært så og si singel i 6 år, jeg er mer skeptisk, mistenksom, og fornuftig enn de fleste. Og jeg skal ikke unnskylde det jeg "gjør" selv om jeg ikke fysisk begår noen synd så er det ikke helt rett ovenfor henne. Vrir hjernen min men kan ikke komme på noen jeg kjenner som har starta et liv sammen etter en slik "flørt" så vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre eller forvente jeg. Vil vel egentlig ikke noen som helst plass med dette. Bare godt å lufte det med noen som ikke finner ut hvem hverken jeg eller han er så lett. Og tata: dette ble faktisk det lengste innlegget jeg noensinne har skrevet her!
FrøkenSprøken Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Har ikke noen gode råd å komme med, men vil bare gi deg en stor klem, og håpe at alt orner seg for deg, på best mulig måte. Hva nå enn det måtte være... Så lenge du ikke gjør noe med denne mannen, synes jeg ikke det du gjør er så ille, men det er vel kanskje bitte litt på kanten da... Men nå er ikke dette en god venninne da, så... (Håper at han går fra denne sure, sinte dama og velger søte snille deg istedet!)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 6. desember 2007 Hihi, takk! Hun er jo ei grei jente (21 år) men med kanskje litt urealistiske forventinger til livet. Og det opplevde jeg jo selv den uka vi var sammen, så kan jo faktisk forstå han utover min egen interese, at det må være litt stress å bo sammen med et "barn" som vet og kan alt.Blir som når barnløse venninner hyler ut "Næmmen guuuuri, får han se på tv nå ??? Det skal ALDRI min få lov til!!!", også vet du at joda, når ungen har vært høyt og lavt, brukt deg som klatrestativ, snudd opp ned på stua og skitna ut tre skift på en time så er det faktisk greit med en filmsnutt så man får tatt seg en kopp kaffe og rydda av bordet. Og det er visst slik hun er med hans datter, så skjønner veldig godt han blir lei. Også hjelper det visst ikke på at hun ikke heeelt har kutta navlestrengen hjem ennå.. :-S Nei vi får se hva tiden bringer. Er fanmeg kynisk nok til at jeg håper det blir slutt fort som fy, så jeg får forska litt. Men har foresten snakka med han om det; han gjør på ingen måte det slutt med henne pga meg, det hadde kommet uansett, men han håper (som meg) at vi skal kunne bli bedre kjent etter hvert. Null stress.
Under den hvite bro Skrevet 6. desember 2007 #4 Skrevet 6. desember 2007 hei vennen...vil bare si at jeg er på msn i dag om du vil snakke... kan vi se om jeg kan gi deg noen tips...jeg tror hjertet ditt er på rett spor nemlig...
Himmel og hav Skrevet 6. desember 2007 #5 Skrevet 6. desember 2007 Jeg synes du håndterer dette på en svært moden og gjennomtenkt måte jeg! Vil bare ønske deg lykke til og håpe at alt ordner seg på beste måte for deg. (Du har forøvrig et utrolig kult nick!)
Zupermam Skrevet 6. desember 2007 #6 Skrevet 6. desember 2007 nei det er ikke lett! Jeg og mannen min ble kjent mens han fremdeles var i et annet forhold. Vi mailet en stund, helt uskjyldig, men det ble jo et avhengighetsforhold til den mailinga da, men før vi gjorde noe som helst ( vi hadde møttes for en kaffe da ) sa han hvordan ting lå an. Jeg sa ok, dumt men ... hva kunne jeg gjøre. Han sa han hadde følelser for meg, men måtte rydde opp hjemme først. Det gjorde han så, og det tok en liten stund før alt det praktiske var ordna opp, Men SÅ tok vi opp kontakten, da ting var iorden, og først da ble vi kjærester. Og det tror jeg var den beste måten å gjøre det på, det blir alltid en såret part, men jeg visste iallefall at jeg ikke hadde oppført meg dårlig ovenfor henne. ( hun hater jo meg selfølgelig da) ... og jeg må si, at når vi først kunne kline, og det som værre er for fullt helt lovlig, var det HOT!!!!!!! ))))))). Konklusjonen min er: dette er hans ansvar, la han rydde opp først. Han er da en voksen mann. Lykke til! ( og nå har jeg vært gift med mannen min som er min beste venn i 3 år:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #7 Skrevet 6. desember 2007 *knis* Blir helt ør når du sier slikt! :-) Klem!
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #8 Skrevet 6. desember 2007 Tror det blir vanskelig å kutte kontakten, men som sagt, er en sånn sinnsyk avstand at noe fysisk kommer jo ikke på tale før han er singel uansett. Men klart det ikke er kos å tenke på hun jenta. Men man blir jo så ego når man oppdager sånne følelser. Men oppmuntrende å få en solskinnshistorie, trodde liksom det var totalt tabu å innrømme at man har vært "den andre".
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #9 Skrevet 6. desember 2007 Hehe, takk! Føler meg ikke spesiellt moden og gjennomtenkt for tiden, sjekker mail 5 ganger i timen og lagrer alt av medinger. :-P
Libido- Skrevet 6. desember 2007 #10 Skrevet 6. desember 2007 Ut fra det du skriver synes jeg han høres ut som en tusseladd. Hvorfor satt han bare å lot henne flytte inn om det ikke var noe?
Inga Bling Skrevet 6. desember 2007 #11 Skrevet 6. desember 2007 Håper du finner lykken. Og ler meg skakk over dobbeltmoralistene her inne. Hadde det vært deres menn som hadde hatt denne kontakten med ei dame, hadde det vært på hode og ræva ut. Og langt hyleinnlegg om hvor fæl du er.
PlinkiPlonk Skrevet 6. desember 2007 #12 Skrevet 6. desember 2007 Min mann og jeg var begge i andre forhold da vi møttes, men ble single, uavheng av hverandre, nesten samtidig. Men x-en hans takla det dårlig, selv om det var hun som dro. Hun drev å sendte nakenbilder av seg selv, ringte å hylte sent og tidlig, så til slutt tok jeg affære, da hadde hun holdt på i ett helt år. Da ble det endelig stille, nytta ikke hva han sa til henne. Får håpe dere slipper ett sånt styr, det er ikke mye gøy! Lykke til:)
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 6. desember 2007 Forfatter #13 Skrevet 6. desember 2007 Hehe, kan virke slik ja! ;-) De ble sammen i vår, og hun sa opp leiligheta før de dro på ferie, uten at han visste det. Han satte hardt mot hardt før ferien og forholdet at hun fikk finne en annen plass å bo om ikke ferien gikk knirkefritt. Det gjorde den delvis, men når de kom hjem fant hun ikke nytt sted å bo. Så hun flyttet inn i påvente av å finne nytt husvære. Men når hun var vel innflytta var det så bekvemt, så hun slutta letinga. Og dette er det HUN som har fortalt meg.
Inga Bling Skrevet 6. desember 2007 #14 Skrevet 6. desember 2007 Han høre jo ikke ut som mindre dott av den grunn egentlig. Som ikke klarer å sette grenser for seg selv i sitt eget hjem. Men om du er unnskyldningen han trenger for å bryte ut så får du hjelpe til så godt du kan. Brudd er vonde uansett og bystandere gode å ha.
SusieQ Skrevet 6. desember 2007 #15 Skrevet 6. desember 2007 Dette likner veldig på meg og kjæresten min sin historie. Han var sammen med ei som hadde søkt skole i nærheten av han og skulle flytte inn til han uten at han hadde fått vite noe som helst. Han var på vei ut av forholdet når han møtte meg og jeg sa klart ifra at det ble ikke noe mere mellom oss før hans forhold med henne var opp og avgjort. Nå har vi en utrolig hærlig gutt sammen og en til på vei. Har vært sammen i 7 år og har det helt fantastisk.
~~DoraDora~~ Skrevet 6. desember 2007 #16 Skrevet 6. desember 2007 Jeg ville trekt meg bort med en gang jeg kjente et snev av at jeg likte ham mer enn vanlig, så lenge han er i et forhold som ikke er skikkelig avsluttet. Og hadde overlatt til skjebnen om jeg skulle møtt ham igjen når han hadde vært singel en liten stund. Så lenge det er snakk om at hun andre skulle flytte inn og greier, og de dro på denne turen sammen, så må der jo være noe mellom de uansett. (Kan vedde på at de feks har hatt sex på den turen...). Det er et forhold som ikke er avsluttet, selv om han påstår at det er et dårlig forhold. En ting til, jeg hadde aldri satset på en mann som var så usikker i sine handlinger. Hadde aldri stolt på ham i de dagene som kanskje kommer, hvor en sliter litt i forholdet. Terskelen for at han da dropper deg for en annen er jo temmelig lav....
~~DoraDora~~ Skrevet 6. desember 2007 #17 Skrevet 6. desember 2007 Glemte å si dette : Tror det er få par som drar på ferietur for å "redde" forholdet, når de ikke en gang har flyttet sammen. Ugler i denne mosen tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå