Anonym bruker Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Har ikke hatt kynnere før her om dagen, magen blir kjempehard og veldig rar, det er ganske ubehagelig hvis jeg er i bevegelse, men kjenner det ikke i det heletatt (bortsett fra hard mage) når jeg sitter i ro. Har hørt at du skal kontakte lege/jordmor/føden hvis kynnerne kommer ofte osv.. Men åssen vet jeg det hvis jeg sitter i ro eller sover da?? Merker man det tydelig når man får rier? Stor forskjell fra kynnere? Moren min hadde nemlig store problemer når hun skulle føde, hun hadde lite/ingen rier.. Er så redd for at jeg kan få samme problemer som henne, derfor jeg lurer! Er jo litt vanskelig å telle varighet og antall rier når man ikke kjenner dem mener jeg.. Bør jeg bekymre meg, eller kjenner jeg det godt når jeg får rier når jeg skal føde?
Erisa* Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Det vanligste er vel at man forstår at det er rier og ikke bare kynnere. Men dette vil jeg anbefale deg å snakke med jordmoren din om! Hun kan nok svare deg bedre enn oss her inne:)
vipz82 Skrevet 6. desember 2007 #3 Skrevet 6. desember 2007 Akkurat sånn har jeg det også. Jordmor fikk litt sjokk her om dagen da jeg hadde kommet så langt i modningsprosessen uten å kjenne noe som helst. Jeg sitter her nå og kjenner for første gang menssmerter med jevne mellomrom. Men de er ikke spes vonde... Har hørt at man ikke skal ringe føden før at man har så vondt at man vil dø.. ehe!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå