Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 5. desember 2007 #1 Skrevet 5. desember 2007 Kan noen hjelpe meg! Datteren min på 22 mnd synger av full hals, men jeg aner ikke hva hun synger...det eneste jeg får med meg av teksten er "oppi Fagerli". Hun vil så gjerne at jeg skal synge den, men jeg aner jo ikke hvilken sang det er. Og kan ikke slå opp i noe sangbok, før jeg vet hva jeg skal kikke etter...................hihi. Har hatt noen slike tilfeller før....bl.a da hun sang om jafs, og krokodille kjempe stor..erte krokodille mens hun kilte seg på kinnene.....da lurte vi veldig. Spurte alle venninnene mine, og da fikk vi heldigvis svar!! For det var "Fem apekatter sitter i et tre, erter krokkodillen til den ene falt ned...(jafs...med hendene)...så var det bare fire aper som satt i et tre...osv..osv...
Gjest Skrevet 5. desember 2007 #2 Skrevet 5. desember 2007 Hansemann oppi Fagerli, røde sokker og hvite sko Hansemann er en apekatt Apekatt med silkehatt Så gikk han ut med jenta si, kom ikke hjem før kl 9 Da fikk han juling på rompa si: Au, au rompa mi! SÅnn er hvertfall teksten. Men kan ikke forklare melodien for deg, for den har jeg aldri hørt før jeg hørte sangen av min gamle tante.
Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 5. desember 2007 Forfatter #3 Skrevet 5. desember 2007 Tusen takk!!!! Åhh, så gøy! Nå kan jeg overraske henne i morgen med å kunne sangen. Og melodinen kan jeg spørre om når jeg leverer henne i barnehagen i morgen tidlig...for nå vet jeg hva jeg skal spør om!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå